Jedinečnosť Mégane R.S.275 Trophy R ilustruje nový traťový rekord severnej slučky okruhu Nürburgring. Vzdialenosť 20,832 km zajazdil za 7 min. 54 s a 36 stotín, najrýchlejší čas produkčného modelu s predným náhonom!

Výsledkom príprav na boj s časom je Mégane R.S. 275 Trophy-R. To znie už celkom drsne. Renault uvádza, že nekompromisný Mégane R.S. 275 má nie len o 10 k väčší maximálny výkon a podvozok z obľúbenej konfekcie Cup. Jedná sa o obmedzenú sériu o takmer 100 kg odľahčeného modelu, ktorý má kompletne nastaviteľné tlmiče Öhlins Road&Track a špeciálne vyvinuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Vraj sa jedná o skvelé okruhové náradie, o čom vôbec nepochybujem. Je však otázne, či toto auto je vhodné pre bežnú premávku. Na mieste je tiež otázka, či je toto ešte vhodné porovnávať so sériovými modelmi. No keďže týmto veciam žiadna autorita nestanovuje pravidlá, dá sa riadiť pravidlom: Čo nie je zakázané, je dovolené... :)

Podrobnejšie info o Mégane R.S. 275 Trophy R


Využitím technologických noviniek, ktoré priniesol model Mégane R.S. 275 Trophy, ponúka limitovaná edícia ešte lepší výkon. Takmer o 100 kg ľahší ako Mégane R.S. (1 280 kg vs. 1 381 kg), s podvozkom „Cup“ a 19-palcovými kolesami je táto hard-core verzia ešte dynamickejšia a výkonnejšia. Novú výbavu vozidla pripravil Renault Sport exkluzívne s prestížnymi partnermi. Výfukový titánový systém Akrapovic, či nastaviteľné tlmiče Öhlins Road&Track, kompozitné pružiny Allevard a pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup len podčiarkujú jedinečnosť tohto modelu.

Nekompromisný vzhľad a hmotnosť

Dizajn je taký nekompromisný, ako jeho technické parametre. Dvojfarebné prevedenie s čiernou Etoilé Black strechou a bielou Perlescent White metalízou na tele vozidla bude v limitovanej edícii pravdepodobne mimoriadne populárne. Predný spojler v štýle F1 a bočné pásy prinášajú nádych červenej, zatiaľ čo 19-palcové Speedline Turini disky sú k dispozícii v čiernej (štandard) alebo červenej farbe (opcia). Zadný stierač chýba, v snahe ušetriť každý kilogram. Sedačky Recaro Pole Position  presne vyjadrujú charakter auta. Sú z jedného kusu polykarbonátu, natreté lesklou čiernou farbou a potiahnuté čierneou kožou a Alcantarou. Navrhnuté tak, aby ušetrili 22 kg a prinášali skvelú oporu a spätnú väzbu z cesty pre šoféra ako aj spolujazdca. Alcantara je prítomná na volante a hlavici ručnej brzdy, zatiaľ čo na hlavici radiacej páky koža. Ako opciu je tiež možné objednať 6-bodové bezpečnostné pásy Sabelt. Aby splnili ciele, ktoré si stanovili pre výkonovú hmotnosť, museli inžinieri premyslieť dôvod použitia každého kilogramu. Napríklad odstránili väčšinu izolačného a absorbčného materiálu (-18 kg), odstránili zadné sedadlá (-20 kg) a použili bezpečnostnú sieť. Upravili aj kufor. Je uspôsobený pre prenos celého setu 4ks 19" kolies na ktoré ponúka výrobca aj obaly s logom R.S. Ďalších 10 kg ušetrili odstránením klimatizácie, rádia a použitím jednoduchšej stredovej konzoly vozidla. Tieto prvky sa však nachádzajú v zozname voliteľnej výbavy. 

Nové parametre motora 2,0T

Zvýšením krútiaceho momentu v oblasti vysokých otáčok na 349 Nm (+10 Nm) zvýšili výkon motora na 201 kW (275 k). Tento výkon je k dispozícii medzi 3000 až 5000 otáčkami, pričom maximálny krútiaci moment 360 Nm zostal zachovaný. Tieto výsledky je možné dosiahnuť vďaka výberu dvoch režimov – Sport a Race, ktoré si možno zvoliť v systéme R.S. Drive. Výsledky snaženia konštruktérov priniesli širšiu krivku krútiaceho momentu a vyššie otáčky. Za volantom tieto vylepšenia znamenajú lepšiu akceleráciu a nižšiu potrebu podraďovania. Nové nastavenie agregátu nemalo žiadny vplyv na jeho spotrebu, ktorá je 7,5 l/100 km a emisie, ktoré sú na úrovni 174 g/km CO2.
 
Zvukový podpis: AKRAPOVIČ
Medzi partnermi Renault Sport je aj legedárny výrobca vyfúkových systémov pre cestné motocykle a ultra športové vozidlá Akrapovič, ktoré je naozaj počuť. Táto slovinská firma navrhla špeciálny titánový výfukový systém, ktorý je o 4 kg ľahší ako jeho predchodca. Titánová koncovka výfuku je tiež od firmy Akrapovič. Tento výfukový systém dodáva Mégane R.S. 275 Trophy-R hlbší, prenikavejší zvukový podpis, ktorý určite nadchne nadšencov motorov!


Podvozok s "nekonečným" potenciálom 
Mégane R.S. 275 Trophy-R je postavený na podvozku „Cup“ so samosvorným diferenciálom. Podvozok  je navrhnutý tak, aby zlepšil trakciu počas športovej jazdy, ako aj celkové jazdné vlastnosti bez ohľadu na priľnavosť, počasie či typ zákruty. Samosvorný diferenciál je kombinovaný s nezávislým zavesením kolies, čo umožňuje využiť naplno benefity extra ťahu a priľnavosti.

Podvozok „Cup“ ťaží z jedinečnosti ostatných dielov vozidla, ktoré boli vyvinuté s našimi partnermi a to: 
Nastaviteľné tlmiče Öhlins Road&Track,
predné kompozitné závesné pružiny Allevard,
pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2.

Nastaviteľné zavesenie pre plný výkon na všetkých povrchoch prinášajú tlmiče Öhlins Road&Track inšpirované svetom automobilového športu. Na rozdiel od bežných modelov nejde o jednoduché tyčové riešenie, ale o citlivo vytvorený poklad, ktorý obsahuje vysúvací kartridž. Vďaka tomuto systému nenastane zablokovanie tlmiča počas jazdy. Nové riešenie zabezpečuje, že pneumatika je stále v kontakte s vozovkou bez ohľadu na rýchlosť frekvencie tlmenia. Využívajú na to technológiu „Dual Flow Value“, ktorú tlmiče využívajú pri pohyboch obomi smermi. V prípade intenzívneho používania a prehriatia maziva sú tlmiče vybavené vypúšťacím ventilom, ktorý udržuje rovnakú kvalitu tlmenia. Na požiadavku zo strany Renault Sport je v predných tlmičoch doplňujúce hydraulické tlmenie PDS (Progressive Damping System), ktoré prináša ďalšiu tlmiacu silu v prípade intenzívneho brzdenia alebo rýchleho prejazdu obrubníkom. 

Tlmiče sú jednoducho nastaviteľné. Predné ponúkajú 20, zadné až 30 pozícií, vďaka čomu je možné vozidlo nastaviť na každý typ povrchu, pneumatiky a prispôsobiť jazdným štýlom. Majiteľ si taktiež môže nastaviť svetlú výšku vozidla vďaka kompozitným pružinám z dielne Allevard. Pružiny sú antikorózne, čím majú dlhšiu životnosť. Takéto riešenie je vôbec po prvý raz použité v takomto type vozidla. Navyše znižujú hmotnosť vozidla až o 2kg. 

Pre menej skúsených vodičov je k dispozícii  online sprievodca nastaveniami vozidla, ktorý bude v blízkej budúcnosti dostupný na stránke www.renaultsport.com.

Nové riešenie zabezpečuje, že pneumatika je stále v kontakte s vozovkou bez ohľadu na rýchlosť frekvencie tlmenia. Využívajú na to technológiu „Dual Flow Value“, ktorú tlmiče využívajú pri pohyboch obomi smermi. V prípade intenzívneho používania a prehriatia maziva sú tlmiče vybavené vypúšťacím ventilom, ktorý udržuje rovnakú kvalitu tlmenia. 
Na požiadavku zo strany Renault Sport je v predných tlmičoch doplňujúce hydraulické tlmenie PDS (Progressive Damping System), ktoré prináša ďalšiu tlmiacu silu v prípade intenzívneho brzdenia alebo rýchleho prejazdu obrubníkom. 
 
Tlmiče sú jednoducho nastaviteľné. Predné tlmiče ponúkajú 20 pozícií, zatiaľ čo zadné až 30 pozícií, vďaka čomu je možné vozidlo nastaviť na každý typ povrchu a pneumatiky a prispôsobiť všetkým jazdným štýlom.
 
Majiteľ si taktiež môže nastaviť svetlú výšku vozidla vďaka kompozitným pružinám z dielne Allevard. Pružiny sú antikorózne, čím majú dlhšiu životnosť. Takéto riešenie je vôbec po prvý raz použité v takomto type vozidla. Navyše znižujú hmotnosť vozidla až o 2kg. 
 
Pre menej skúsených vodičov je k dispozícii  online sprievodca nastaveniami vozidla, ktorý bude v blízkej budúcnosti dostupný na stránke www.renaultsport.com.

Charakteristika pneumatík MICHELIN Pilot Sport Cup 2

Technológia dvoch tvrdostí materiálu dezénu (mäkkšia vonkašia vrstva pre lepšiu priľnavosť a tvrdšie jadro pre presnejšie riadenie) aramidové vlákno, päť krát odolnejšie ako oceľ, ktoré pomáha udržiavať pneumatiku vycentrovanú a prináša konzistentný výkon pri vysokých rýchlostiach, „Track Variable Contact Pack 3.0“ – technológia, ktorá optimalizuje tlak v pneumatike aby maximalizovala kontakt s vozovkou. Nové pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 majú všetky potrebné predpoklady, aby si jazdec plne vychutnal celý potenciál modelu Mégane R.S. 275 Trophy-R: precízne ovládanie, stabilitu, priľnavosť a športový výkon. K nim môžeme pridať ďalšie dve a to: trvanlivosť pneumatík Michelin a maximálnu bezpečnosť za všetkých poveternostných podmienok. Pneumatiky sú obuté na 19-palcových diskoch „Speedline Turini“. Nový dizajn kolies a pneumatík znížil hmotnosť vozidla o 5 kg. 

Špeciálna verzia je zároveň aj prísne obmedzenou sériou. V Dieppe neplánujú postaviť viac než 250 ks. V predaji bude podľa stanovených kvót len v 15 krajinách.

Príslušenstvo

Renault Sport prináša celý rad príslušenstva, ktoré umožní vychutnať si  všetko, čo táto limitovaná edícia prináša, a zároveň dostáva vozidlo na rovnakú úroveň, ako to, ktoré dosiahlo nový traťový rekord na okruhu Nürburgring. Brzdový balík “Performance” obsahuje o 10 mm väčšie brzdové kotúče (celkový priemer je 350 mm) vyrobené z hliníka. Využitím širších kotúčov dochádza k zníženiu prevádzkovej teploty až o 100°C, čo zlepšuje brzdný efekt a predlžuje ich životnosť. Rovnako kvôli znižovaniu hmotnosti limitovanej edície využili lítium-ionový akumulátor umiestnená na rovnakom mieste, ale až o 16 kg ľahší!