Aspid Cars je malá španielska automobilka zameraná na vývoj vozidiel s nízkou hmotnosťou. Chcú byť svetovou špičkou v tejto oblasti. Že nehovoria do vetra už raz dokázali, keď vytvorili svoj prvý stroj Aspid Super Sport. Ten mal pohotovostnú hmotnosť iba 740 kg, maximálku obmedzenú na 250 km/h a zrýchlenie z nula na sto za 2,8 sekundy. Teraz nastal čas, aby uzrel svetlo sveta jeho väčší brat Aspid GT-21 Invictus.

GT-21 Invictus je väčší, ťažší a pohodlnejší ako jeho malý brat. Cieľom bolo totiž vytvoriť pohodlné GT s dostatkom vnútorného priestoru. Už to nie je čiste dvojsedadlové auto, ale 2+2 kupé. Nechcem si predstaviť koľko je miesta na zadných sedadlách, ale ako núdzovka musia stačiť. Dizajnérsky tím si dal záležať. Dali autu krásne agresívny vzhľad, ktorý má fungujúcu aerodynamiku. Takže zadný difúzor a krídelká nachádzajúce sa v blízkosti predných kolies nie sú len na parádu aj keď vyzerajú dobre.

V Aspid Cars sú nízkou hmotnosťou doslova posadnutí, vytvorili takmer 4,5 m dlhé kupé s hmotnosťou iba 990 kg!

Rovnako ako Super Sport, aj Invictus vznikal v úzkej spolupráci s IFR Automotive. Práve táto spoločnosť stojí za nízkou pohotovostnou hmotnosťou. Auto je postavené pomocou technológie Alexcom. To znamená, že priestorový rám používa hliník a ultraľahké vysokopevnostné ocele. Výsledkom je šasi ľahšie než 90 kg!

 

Ďalšou technológiu prispievajúcou k nízkej hmotnosti je DLR, použitá na zavesení kolies typu dvojitého lichobežníka. Tu sú použité duté elipsovité, dvakrát vystužené hlinikové ramená s oceľovými uchyteniami. Podobné riešenia sme mohli vidieť v F1 pred nástupom karbónových závesov. Tlmič je k zaveseniu pripojený systémom push-rod. Lenže v Aspid Cars sú hmotnosťou posadnutí. Kvôli tomu vymysleli technológiu ultraľahkých bŕzd TBD. Jedná sa o to, že jeden veľký kotúč s veľkým strmeňom sú príliš ťažké. Preto sú použité dva menšie. Tým pádom sú potrebné menšie strmene a vzniká veľká úspora neodpruženej hmoty. V tomto prípade až 70%! Výhodou tohoto systému je, že teplo vznikajúce pri brzdení sa neakumuluje v brzdách, ale hneď letí do okolia. K tomu prispievajú aj otvory v kotúčoch v tvare turbíny. Korunu posadnutosti nízkou hmotnosťou dáva použitie kompozitnej karosérie. Zhrnuté a podčiarknuté, hmotnosť auta je 990 kg, čo je na takmer 4,5 m dlhé kupé vynikajúce, až neuveriteľné!

Funkčná aerodynamika pri predných kolesách

Pre ušetrenie hmotnosti má športiak na prednej náprave dvojité malé kotúčové brzdy. Ušetrené kilá dopĺňa lepšie odvádzanie tepla do okolia. Riešenie, ktoré vyžaduje podstatne viac miesta v tomto prípade nebol problém.

Parametrami nie je GT-21 Invictus svojmu bratovi nič dlžný. Zrýchlenie z nula na sto zvládne pod 3 sekundy, dvestovka sa ukáže po 10,6 sekundách. Ručička sa zastaví na rýchlosti 305 km/h. Pri týchto hodnotách by sa čakalo, že motor bude mať cez 700 koní. Nie! Vďaka nízkej hmotnosti si Invictus vystačí s motorom s výkonom 331 kW (450 k) pri 8 300 ot. Krútiaci moment 440 Nm je k dispozícii už pri 3900 otáčkach. Pomer hmotnosti k výkonu je 2,2 kg/k.

 

Osemvalcový motor pochádza od BMW, má 4,4 litra a valce s rozovretím 90°. Spĺňa emisnú normu Euro 5. Hnaná je zadná náprava buď cez 6 stupňový manuál, alebo 7 stupňovú dvojspojkovú prevodovku s radením pádlami pod volantom. Kolesá robia auto, v tomto prípade krásne tmavé disky s rozmermi 9J x 19“ vpredu a 11J x 20“vzadu.

Agresívne línie karosérie