Piate podujatie V. Carol Line AutoSlalom 2009 na malom letisku pri Kalnej nad Hronom uzavrelo prvú polovicu sezóny seriálu. Tento rok je plynulo a podľa plánu prebiehajúci seriál skutočne obdivuhodný výsledok. Ťažká doba prináša organizátorom viac starostí než kedy predtým. Na Slovensku sa pre nedostatok partnerských financií a podpory ruší, alebo vôbec nepripravuje jedno motoristické podujatie za druhým. Seriál AutoSlalom 2009 napriek podobným ťažkostiam beží podľa rozpisu.

AutoSlalom – seriál nelicencovaných pretekov verejnosti má už tretiu sezónu 10 pretekov. Konajú sa v mesiacoch február – november. Ostatné dve sezóny sa AutoSlalom jazdí na piatich rôznych tratiach, čo logicky vyústilo v rozdelenie sezóny na polovice. V prvom i v druhom polroku sa jazdia preteky na vybraných tratiach v rôznom poradí. Od začiatku vzniku seriálu priniesla každá sezóna pre spestrenie aspoň dve nové trate. Novým tratiam v rozpise uvoľňujú miesta staré, už nie celkom vyhovujúce areály. Tohtoročnou obeťou v prospech novej a atraktívnejšej lokality je práve trať na malom letisku pri Kalnej nad Hronom.

AutoSlalom – seriál nelicencovaných pretekov verejnosti má už tretiu sezónu 10 pretekov

Sobotné počasie slalomárom naozaj prialo. Polooblačno, teploty na slnku medzi 19 – 22 oC, sucho. Čo viac si môže pretekár želať? Zdá sa však, že drvivá väčšina návštevníkov, vrátane organizátorov, úplne zabudla na neprestajný, až neznesiteľný vietor. Až na mieste po vystúpení z áut každému kto tu už bol i predtým svitlo, že tu je to proste tak a lepšie to nebude. A to je jeden z hlavných dôvodov, prečo sú organizátori rozhodnutí po dvoch sezónach vymeniť toto miesto za nové. Silný vietor nie len, že celý deň až bolestivo útočí na zdravie a pevné nervy všetkých zúčastnených, ale i na reklamné plochy partnerov seriálu, na stany, bufet... jednoducho na všetko. Okrem toho, povrch tohto letiska zďaleka nepatrí medzi najhladšie, čo si viditeľne odnášali gumy väčšiny jazdiacich. O čosi menšia účasť jazdcov – dovedna 58, ktorá po prvýkrát tento rok nenaplnila štartovné pole na možné maximum 70 len vyniesli nad touto traťou definitívny rozsudok. Nie je však dôvod ľutovať to, pretože jedno voľné miesto v kalendári pre druhý polrok dáva organizátorom možnosť pripraviť slalomárom prekvapenie.

Samotný priebeh pretekov v Kalnej bol viac než bezproblémový. Za celý deň sa mimo trate v tráve ocitli snáď len tri autá, jedno z nich s technickou poruchou, ktorá znemožnila ďalšiu jazdu. Priemerné časy do 70 sekúnd priebeh pretekov veľmi zdynamizovali a snáď po prvýkrát v histórii končili ostré jazdy AutoSlalom pred 17 h. Šialene dobrý rekord trate tentokrát s veľkou, vyše sekundovou rezervou odolal. V žiadnom prípade však nemožno hovoriť o nudných pretekoch. Za zmienku totiž stoja výkony viacerých jazdcov, ktorí prekvapili nie len súperov, ale i samých seba. Menovite sú to Lucka Červenková, ktorá nie len tradične suverénne vyhrala Dámsku kategóriu, ale dostala sa až na II. miesto v kategórii S2 – 1600 ccm. Tiež Mišo Sliviak, ktorý sa s podpriemerne výkonnou Corsou šokujúco dostal na I. miesto v S1 – 1400 ccm, Majo Janeček, ktorý zvláda krotiť šialene silný 270 koňový Golf I s pohonom 4x4, Peter Ponec, ktorého ukážkové jazdy šupli na III. miesto v kat. S2 a neskutočný Ivan Vlček. Jeho totálne nevhodné BMW 540iA zvládlo III. miesto v S4.

Seriál AutoSlalom pokračuje ďalším podujatím v sobotu 11. 7. na tradičnom mieste v Padoku pod Pezinskou babou. Všetko o pretekoch fotogalérie, videogalérie, profily jazdcov, výsledky doterajších pretekov a zákulisné informácie nájdete na www.autoslalom.sk.