Predposledné kolo Československého autoslalomu zavítalo na motokárovú trať do Dunajskej Stredy. V sobotu 8. októbra 2016 sa na slalome predstavilo spolu 97 pretekárov. Organizátori pre nich pripravili trať s dĺžkou 1700 m, kde jazdci museli predviesť svoju rýchlosť a obratnosť. Favoritom pretekov bol slalomový Majster Európy, Patrick Mayer, ktorý predviedol svoje umenie aj v Dunajskej Strede.

Na motokárovej dráhe v Dunajskej Strede to išlo aj driftom

Slalomári mali pred sebou jednu zoznamovaciu, alebo inak povedané tréningovú jazdu a potom tri ostré jazdy, z ktorých sa do výsledkov počítali dve lepšie. Hoci na slalom nepotrebujete auto s veľkým výkonom, na rýchlych tratiach, akou bola aj tá v Dunajskej Strede, sa nejaký ten koník navyše hodí. No tým, čo rozhoduje, sú aj tak šikovné ruky slalomára, priveľký výkon za vás bránku bez trestných sekúnd neprejde.

Absolútnym víťazom sa stal Patrick Mayer

Ranným rituálom pred pretekmi býva pešia obhliadka trate. Ani tentoraz tomu nebolo inak a jazdci sa boli pozrieť na rozostavenie bránok a čo najrýchlejšiu líniu medzi nimi. Lenže počasie nechcelo veľmi spolupracovať, ráno bola trať ešte studená, čo sa postaralo o niekoľko vykrútených hodín v prvých jazdách, vďaka bohu bez následkov na zdraví či autách. Postupne však slnko asfalt zohrievalo, šmýkal sa čoraz menej a jazdci sa na trati bavili čoraz viac.

Patrick Mayer bol favoritom pretekov, jazdil hneď na dvoch autách, v triede S2 na Renaulte Mégane RS i v triede R2 na VW Golf I 16V a obidve triedy vyhral. Zvíťazil aj v absolútnom poradí. Kristián Lovász prišiel do Dunajskej Stredy s novým autom, slalomovým špeciálom Peugeot 205 a hneď z toho bolo druhé miesto v absolútnom poradí. Treticu najrýchlejších uzatváral Michal Kašpar na Citroëne Saxo.

Výsledky:
Absolútne poradie:
1.    Miesto –Patrick Mayer – VW Golf I 16V – 3:04,774
2.    Miesto – Kristián Lovász – Peugeot 205 – 3:17,783
3.    Miesto –Michal Kašpar – Citroën Saxo – 3:19,503
Trieda S1 – Séria do 1600 ccm:
1.    Miesto – Tomáš Kiss – Renault Twingo RS – 3:39,412
2.    Miesto – Hans Werner – Honda CRX – 3:43,290
3.    Miesto – Peter Kiss – Renault Clio – 3:46,027
Trieda S2 – Séria nad 1600 ccm:
1.    Miesto –Patrick Mayer – Renault Mégane RS – 3:22,847
2.    Miesto – Pavol Zajac – Honda Civic – 3:37,216
3.    Miesto – Martin Magát – Honda Civic Type R – 3:37,315
Trieda SP1 – Sport do 1400 ccm:
1.    Miesto – Juraj Galbavý – Škoda 105 – 3:34,290
2.    Miesto – Peter Nemčič – Honda Civic – 3:36,129
3.    Miesto – Peter Suríni – Peugeot 106 – 3:36,890
Trieda SP2 – Sport do 1600 ccm:
1.    Miesto – Martin Gašparík – Citroën Saxo VTS – 3:25,656
2.    Miesto – Radoslav Paška – Honda Civic VTI – 3:26,973
3.    Miesto – Michal Novák – Citroën Saxo VTS – 3:27,696
Trieda SP3 – Sport do 2000 ccm:
1.    Miesto – Edo Bednarik – Honda Integra – 3:22,399
2.    Miesto – Martin Škopek – Mazda MX-5 – 3:24,426
3.    Miesto – Jakub Škopek – Toyota GT86 – 3:26,724
Trieda SP4 – Sport nad 2000 ccm:
1.    Miesto – Michal Majerník – BMW E36 – 3:22,789
2.    Miesto – Peter Gašparík – BMW 328i – 3:24,154
3.    Miesto – Milan Mikula – Subaru Impreza – 3:24,985
Trieda R1 – Racing do 1600 ccm:
1.    Miesto – Michal Kašpar – Citroën Saxo – 3:19,503
2.    Miesto – Dušan Šurýn – Citroën Saxo VTS – 3:25,189
3.    Miesto – Matúš Urík – Peugeot 106 – 3:25,312
Trieda R2 – Racing nad 1600 ccm:
1.    Miesto – Patrick Mayer – VW Golf I 16V – 3:04,774
2.    Miesto – Kristián Lovász – Peugeot 205 – 3:17,783
3.    Miesto – Peter Vahančík – Caterham CSR260 – 3:19,711
Trieda Ž – Ženy:
1.    Miesto – Michaela Dorčíková – Peugeot 106 – 3:41,710
2.    Miesto – Martina Kašparová – Citroën Saxo – 3:44,461
3.    Miesto – Julie Růžiková – Mini Cooper S – 3:46,853
Trieda J – Juniori:
1.    Miesto – Dávid Nemček – Honda Civic – 3:37,065
2.    Miesto – Jiří Pohlídal – Nissan Micra – 3:42,866
3.    Miesto – Michal Žáček – Škoda 120 – 3:45,691