Nie je to nič nové, že autá, ktoré plnia emisnú normu Euro 6 bez pridávania močoviny, majú vyššiu spotrebu paliva, ako tie so selektívnou katalytickou redukciou SCR a pridávaním močoviny. Krok zavedenia AdBlue prináša nielen emisná norma, ale aj snaha znížiť spotrebu paliva.

Duster diesel s novým motorom dostanete zatiaľ ako predokolku. Štvorkolka príde neskôr.

Duster už používal jednotku 1,5 dCi, v Renaulte ju však vylepšili o systém SCR s pridávaním močoviny. A ako som už viackrát písal, nová emisná norma je katom pre zážihové motory, pre tie vznetové až taký problém očividne nie je. Viď zvyšovanie výkonu vznetových motorov od Alfy Romeo, podobný prípad je aj s motorom 1,5 Blue dCi.

Dacia Duster diesel bude s novým motorom výkonnejšia


Slabšia verzia so 66 kW (90 k) bude mať 70 kW (95 k) a miesto 210 Nm ponúkne 240 Nm. Silnejší variant s 80 kW (110 k) bude mať 85 kW (115 k) a krútiaci moment nezmenených 260 Nm. Ako pri staršom motore, tak aj s novým bude spojená 6-stupňová manuálna prevodovka. Zatiaľ však len ako predokolka, štvorkolka príde časom. Je však zaujímavé, že udávaná spotreba 4,4 l/100 km zostala rovnaká aj v prípade Blue dCi. Konštruktéri tiež upravili vstrekovací systém s vyšším tlakom a pridali medzichladič typu vzduch-voda.

Cena na našom trhu zatiaľ nebola stanovená. Ak práve rozmýšľate nad novým Dusterom, s najväčšou pravdepodobnosťou si už staršiu verziu do výroby neobjednáte, maximálne nejakú skladovku. Keďže problémy s AdBlue systémom v motoroch vo veľkom nie sú, vôbec by som sa novej verzie motora zatiaľ nebál.
 

Zdroj foto: Dacia

Duster príde s posilnenými jednotkami 1,5 Blue dCi.