Športová divízia N sa stáva vo svete „ostrých“ verzií sériových modelov pojmom. Donedávna úplne neznáme konštrukčné oddelenie kórejskej značky ukázalo svoj talent už pri hatchbacku i30 N, nasledoval Fastback i30 N a niekoľko v Európe menej známych modelov. Tým však aktivity tohto oddelenia evidentne nekončia. Najnovšie si vzali do parády niečo, čo nikto nečakal.

Má zadný pohon? Tak ju upravíme

Divízia N láme všetky pravidlá a do sveta posiela jasný odkaz, že upraviť vie snáď úplne všetko. Svoje kompetencie totiž ukázala pri úprave úžitkovej dodávky H-1, ktorá sa v Austrálii predáva pod označením iMax. Práve z tejto krajiny pochádza originálny model iMax N Drift Bus, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre súťaž WTAC (World Time Attack Challenge) v Yokohame.

S benzínovým šesťvalcom

Pohon auta samozrejme nie je sériový, namiesto prepĺňaného naftového štvorvalca 2,5 CRDi s výkonom 125 kW (170 k) sa pod prednú kapotu nasťahoval benzínový šesťvalec s max. výkonom 300 kW (408 k), ktorý pomocou krútiaceho momentu 555 Nm a osemstupňovej automatickej prevodovky roztáča výlučne zadné kolesá. Zásluhou upraveného podvozku sa tak z H-1 stal dokonalý driftovací nástroj reprezentujúci značku „N“ všade, kde sa objaví. Automobilka šla pri úpravách auta dokonca do takých detailov, že ideálne rozloženie hmotnosti 50:50 má až pri plnom obsadení. O sériovej výrobe nemôže byť reč, ako sa však vyjadrili konštruktéri, ak by bol dopyt, technicky sú podobné auto schopní reálne vyrábať.