V roku 2007 sa Ford rozhodol zastaviť výrobu jediného superšportu GT. Bez akéhokoľvek nástupcu. Stalo sa tak 3r od jeho predstavenia. Oživil legendu zo 60. rokov GT40, ktorá vyhrala 24 h v Le Mans 4x po sebe! Pre fanúšikov to bola, samozrejme, smutná správa. Ford legendu po rokoch zas obnovuje. Ako je ale v dnešnej dobe zvykom, ani superšporty sa nevyhýbajú downsizingu a Ford GT III. generácie nie je výnimka.

Takto vyzerá originál prvého supercar od Fordu z r1966. Toto auto vyhralo LeMans 4x za sebou. Respekt!

60. roky minulého storočia patrili na okruhoch jednoznačne Ferrari. Vnuka zakladateľa firmy Henryho Forda II napadlo, že by kúpou Ferrari mohol posilniť pozíciu na svetovom trhu. Zo začiatku to aj vyzeralo na dohodu, no Enzo Ferrari sa zľakol a nakoniec odmietol z dôvodu straty exkluzivity a samostatnosti značky. Ford sa preto rozhodol k odvážnemu kroku a vytvoril konkurenta.

Pred 10. rokmi Ford USA vzkriesil legendu a predstavil superšport Ford GT II. generácie.

Prvýkrát Ford GT40 postavili na trať v r1964 a napriek snahe sa nepodarilo preteky ani jednému autu dokončiť. Až v r1966 sa na prvých troch víťazných pozíciách objavili upravené GT40  a ďalšie tri roky vyhrávali opäť. Aby sa na tieto úspechy nezabudlo, automobilka predstavila v r2004 nový model, ktorý tvarom nadviazal na predchodcu zo šesťdesiatych rokov. Po 3 rokoch ale predaj skončili a Ford nástupcu neplánoval. Karta sa obrátila. Na autosalóne v Detroite, ktorý práve prebieha, predstavili koncept a v r2016 odhalia sériovú verziu, ktorá o rok neskôr sa začnú predávať. V predchádzajúcich verziách, či už v tej pretekárskej alebo z r2004 bol V8. Doba sa ale mení. Novinka dostane dvakrát prepĺňaný šesťvalec V6 EcoBoost s objemom pravdepodobne 3,5 litra a výkonom až 600 koní. Motor bude v strede, ako v predchodcoch a poháňaná bude len zadná náprava.
O prenos výkonu sa postará sedemstupňová dvoj-spojková prevodovka, ktorá ponúkne „takmer okamžité“ zmeny prevodov, sľubuje Ford. Základom celého automobilu je karbónový monokok, podobne ako u vozov F1, ktorý chráni posádku, je ľahký ale zároveň pevný. Ostatné časti karosérie sú z hliníka, alebo uhlíkových vlákien, čo by malo zaručiť veľmi dobrú hmotnosť. Ford dokonca sľubuje jeden z najlepších pomerov váha/výkon medzi sériovými automobilmi. Dizajn je, samozrejme, subjektívna vec. No GT nemôžme nepriznať originalitu. Niektorými detailmi, ako napríklad tvarom kapoty, odkazuje na pôvodnú verziu. Špeciálne zaujímavo je tvarovaný priestor za kabínou, prúdnicovo podobne ako na lietadlách. Celkovo pôsobí dynamicky. Dúfame, že sériová verzia sa nebude veľmi odlišovať od konceptu.

Samozrejme, Ford GT III. generácie nebudú ponúkať len v modrej... :)

zdroj : http://www.worldcarfans.com/