Niektorí slalomári brali preteky čistou stopou vážne, iní sa celý deň zabávali v kontrolovanom šmyku...

Niektorí slalomári brali preteky čistou stopou vážne, iní sa celý deň zabávali v kontrolovanom šmyku...

Krátka no svižná trať


Aj priaznivci automobilového slalomu miesto pred halou dobre poznajú. Už roky sa tu, hlavne pri príležitosti rely organizujú aj preteky na čas medzi kužeľkami. No nie je slalom ako slalom a trať ako trať. Kým pôvodná trať má za prioritu dĺžku, pri stavaní alternatívy na rovnako mieste organizátori na prvé miesto rebríčka priorít postavili rýchlosť a dynamiku. Z viacerých kútov depa, či od divákov sa ozvývali neveriacke hlasy, milo prekvapené tým, ako dynamická a bezpečná trať sa tu na veľkom parkovisku v tvare L objavila. Je síce druhá najkratšia v portfóliu serie, no 1050 m ponúka jazdcom kombináciu základných prvkov dobrého slalomu. Prudkú akceleráciu, brzdenie, tesné vyhýbaky, tiahle zákruty i klasickú vyšívačku.

BMW M6 opäť v akcii na AutoSlalome. Táto trať mu tak dobre ako Svidník nesadla...

BMW M6 opäť v akcii na AutoSlalome. Táto trať mu tak dobre ako Svidník nesadla...

Rekord trate padol 2x



V kontraste s traťou vo Svidníku je tá v Prešove relatívne pomalá. Najlepší slalomári ju zajazdia pod 80 sekúnd, teda do minúty a dvadsať sekúnd. Tí najlepší sú ešte o 10 sekúnd rýchlejší. Rovnako ako minulý rok, aj teraz sa o rekord trate postaral Domino Benček na upravenom Subaru Impreza GT STI. Svoj pôvodný naj čas 1:10,650 opravil o presnú sekundu. Šokujúce na tomto výkone je, že Domino dokázal tento rekordný čas na tisícinu sekundy presne zopakovať v meranej jazde III. a IV. Je zrejmé, že to bola náhoda, no tento výkon na trati podčiarkuje Dominove schopnosti za volantom a potenciál jeho auta...

Seriálu AutoSlalom sa pravidelne zúčastňujú aj skutočné chuťovky

Seriálu AutoSlalom sa pravidelne zúčastňujú aj skutočné chuťovky (polepený Nissan 370Z)

Stále sa čaká na 50 a viac jazdov


Na štart sa v Prešove postavilo 47 jazdcov. Organizátori už druhú sezónu očakávajú, že aj na východe sa do týchto pretekov bude zapájať ešte viac jazdcov. Je prekvapivé, že ani 5. preteky série AutoSlalom neboli schopné prekročiť 50-ku štartujúcich. Preto sa tu stále jazdí v 4 objemových kategóriách aj keď mnohé autá by si zaslúžili byť preradené do kategórie Slalomový špeciál. Nebolo by však akceptovateľné, aby sa v kategórii stretlo menej ako 6 jazdcov, ktorí bojujú o prvé tri miesta... Neostáva teda iné, než čakať na zvýšenie počtu štartujúcich nad 60. Ako to v Prešove v jednotlivých triedach dopadlo?