O redefinícii segmentu zo strany Seatu si dovolím pochybovať.

Koncept má rázvor s veľkosťou 2791 mm, je dlhý 4659 mm a rozchod kolies predstavuje vpredu 1648 mm a 1638 mm vzadu. Svetlá výška dosahuje 228 mm. Základný objem batožinového priestoru je 600 litrov. Nová definícia segmentu z hľadiska rozmerov sa teda nekoná.

Po dizajnovej stránke by malo ísť o evolúciu súčasného jazyka, ktorý španielska automobilka aktuálne používa. V sériovej podobe pravdepodobne nebudú prítomné 20 palcové kolesá. Diódové svetlá však výrobca ponechá, no v základe asi nie.

Seat 20V20 príde v sériovej podobe pravdepodobne v roku 2016. O rok neskôr ho bude naledovať menší súrodenec.

Futuristický interiér pojme 4 osoby a prístrojový štít má v štýle Audi TT.

Vo vnútri má koncept 4 samostatné sedadlá. Najviac však zaujme trojica TFT displejov, z ktorých najväčší má 12,3 palca a plní funkciu prístrojového štítu, ako je to napríklad v Audi TT alebo v novom VW Passat.

Pohonná jednotka konceptu známa nie je, no Seat prezradil, aké motory SUV bude schopné používať. Sériová podoba dostane agregáty TSI s výkonom až do 220 kW (300 k) a TDI, ktoré ponúkne maximálne 176 kW (240 k). Do ponuky príde aj plug-in hybrid. Zoznam výbavy obsiahne aj pohon všetkých kolies alebo automatickú prevodovku DSG.

Seat chce kompaktné SUV na trh uviesť v roku 2016. Menší typ by mal doniesť ešte o rok neskôr.  Ak zákazníci o tieto typy prejavia záujem, na rad príde aj veľké SUV. Minimálne jeden z týchto spomínaných typov bude schádzať z výrobných linkách v českých Kvasinkách.

Zdroj: autocar.co.uk

Prečítajte si aj: Začína doba „esúvečková“! VW plánuje „Polo SUV“ alebo „Fabiu SUV“