Vážne nejde o vtip a týka sa aj Slovenska, ktoré je tiež v oficiálnom zozname inkriminovaných európskych krajín zverejnených koncernom Stellantis. Ten píše, že sa rozhodol pre uvedené opatrenie „po nedávnom incidente vo Francúzsku“, nemecké médiá si ale servítky neberú...

Ide o vážnu dopravnú nehodu z minulého týždňa, konkrétne 11. júna 2025, pri ktorej zomrel na diaľnici (neďaleko mesta Remeš) 37-ročný vodič Citroënu C3 a spolucestujúci utrpel vážne zranenia. Smrteľná nebola samotná nehoda, ale explodujúci airbag Takata! Píše napríklad nemecký Auto Motor und Sport.

 

Podľa príslušného štátneho zastupiteľstva spôsobili smrteľné zranenie šoféra Citroënu C3 úlomky súčiastok po explózii.

Radikálne opatrenie je nutné

Vzápätí na pokyn francúzskeho ministra dopravy Philippa Tabarota sa nový generálny riaditeľ Citroënu Xavier Chardon rozhodol pre drastické opatrenie a vydal takzvaný režim „Stop-Drive“, teda okamžitý zákaz jazdy pre všetky inkriminované vozidlá – teda Citroën C3 and DS3, ktoré boli vyrobené v rokoch 2009 až 2019!

Majitelia odpovedajúcich modelov by mali okamžite prestať šoférovať svoje autá, kým nebudú všetky potenciálne chybné airbagy Takata odstránené z premávky a vymenené za bezpečné komponenty. Podľa dostupných by sa to malo týkať približne 441 000 vozidiel po celej Európe. Príkaz „prestať jazdiť“ preto platí aj pre Slovensko.

Majitelia dotknutých automobilov boli požiadaní, aby s daným vozidlom okamžite prestali jazdiť a kontaktovali predajcu za účelom nevyhnutnej bezplatnej opravy,“ uvádza tlačová správa koncernu Stellantis, ktorý zároveň kondoloval rodinám obeti nehody.

zdroj: Stellantis