Abarth Punto

Abarth Punto "SuperSport"

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Ďalší pán na holenie je  Abarth Punto "SuperSport". Tá je o stupeň "dospelejšia" keďže sedí na krásnych 18" diskoch a celá je odetá do bicolor grafiky SuperSport. Silu čerpá z motoru 1.4 Multiair s výkonom 180 k (132 kW pri  5,750 o/min) a 270 Nm pri 2,500 o/min. Topspeed je slušných 216 km/h a na kilo to dá za 7.5 sekundy. Áno, je to dlhšie ako pri 500ke ale toto je aj ťažšie auto... Výbava je taká istá ako pri 500ke, teda komplet "Esseesse" kit, takže maximálna exkluzivita a funkčnosť.

Najväčšia šupa je ale tretia novinka Abarth 695 Competizione, čo je v podstate civilná verzia všetkého know how z pretekárskych tratí, ktorú Abarth má. Agresívny racing bodykit a 17" kolesá sú len špičkou ľadovca celého diela. Napríklad interiér. Ten je už len dvojmiestny a miesto zadných sedačiek je tu rám. Načo tam je, to určite viete :) Sedačky, karbón, alkantra, presne ako v Punte a 500ke, absolútny "exkluzív look".

Ak sa pozriete na obrázok interiéru 695, tak vám hneď udrie do očí, že v tomto prípade sa radia rýchlosti priamo pod volantom pádlami, žiadna páka, len čístý pretekársky štýl!

Motor 1.4 Turbo T-Jet 16v je naladený na 180 k a je spriahnutý s 5.st. prevodovkou "Abarth Competizione". Tá je podľa slov Abarthu "elektro mechanická" s dvoma nastaveniami: "Street" keď funguje ako plný automat a "Track" keď si rýchlosti volíte pádlami pod volantom.

Podvozok bol voči aktuálnym Abarth modelom a ale aj 695 Tributo Ferrari pritvrdení a prispôsobený zvýšenému výkonu. Brzdy vpredu sú štvorpiestikové Brembo s kotúčom o priemere 305 mm. Čerešničkou na torte je výfuk "Record Monza" ktorý je naladený tak, že po prekročení  3,000 o/min vám zahrá nebeskú hudbu...

Abarth si ďalšie detaily ako cena alebo tetrmín spustenia predaju ešte necháva pre seba, ale snáď sa to už vo Frankfurte dozvieme. Tešíme sa!