Mercedes-Benz predpokladá, že v roku 2030 budú minimálne polovicu jeho predajov tvoriť elektromobily alebo plug in hybridné autá. Na dobu „elektrickú“ sa fabrika samozrejme patrične pripravuje a zbrojí nielen na poli luxusnej a bezpečnostnej výbavy, ale aj v oblasti technológií. Rovnako ako v prípade áut so spaľovacími motormi hodlá udávať trendy aj vo svete elektromobilov. Model EQS je toho najlepším dôkazom. Vitajte na vrchole elektrického potravinového reťazca.

Oceľ, ktorá sa pre EQS spracováva v lisovniach Mercedes-Benz, sa do 80 percent skladá zo sekundárnej ocele, ktorá sa získava najmä z recyklovaného oceľového šrotu. Dokladom o dlhej životnosti vysokovoltových akumulátorov je certifikát akumulátora. Tento certifikát platí desať rokov alebo do 250 000 kilometrov.

Najaerodynamickejšie sériové auto na svete

Elektrickú limuzínu EQS postavili na úplne nových technických základoch (platforme), ktorú fabrika využije pri viacerých veľkých elektrických modeloch. Tvary jeho karosérie prísne podliehajú aerodynamike, dizajnérom a konštruktérom sa tak podaril husársky kúsok – postavili sériové auto s najmenším koeficientom aerodynamického odporu na svete. Jeho hodnota je neuveriteľných 0,20.

Taktilné potvrdenie pri ovládaní zabezpečuje celkom 12 aktuátorov pod plochami dotykového displeja hyperobrazovky MBUX. Ak sa prst dotkne určitých miest, vyvolá sa citeľná vibrácia krycieho skla. Obklopujúci ozvučovací systém Burmester® v EQS zahŕňa 15 reproduktorov s celkovým výkonom 710 wattov a vytvára nezvyčajne výrazný, prirodzený zvuk – Burmester® „feel-good sound“. Povrchová úprava krycieho skla zjednodušuje čistenie hyperobrazovky MBUX. Samotné ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu.

Na začiatok dve verzie

Ako prvé púšťa Mercedes do predaja dve verzie. Pomyselným základom bude EQS 450+ (245 kW/333 k) a pohonom zadnej nápravy, nad ním bude stáť EQS 580 4Matic (385 kW/524 k) s pohonom všetkých kolies s celkovou hmotnosťou v rozmedzí 3060 – 3135 kg (prevádzková 2585 kg) a zrýchlením 0-100 km/h za 4,3 s (!). Pre úplnosť, EQS 450+ má celkovú hmotnosť 2945 – 3025 kg, prevádzkovú hmotnosť 2480 kg a z 0 na 100 km/h sa dostane za 6,1 s. Obidve verzie majú max. rýchlosť limitovanú na 210 km/h.

Konštruktéri sa sústredili aj na efektivitu rekuperácie, pomocou ktorej dokáže EQS nielen spomaliť, ale aj úplne zastaviť. Z maximálneho spomalenia v rekuperačnom programe DAuto sa až 3 m/s² z 5 m/s² dosiahne prostredníctvom rekuperácie (2 m/s² prostredníctvom kolesových bŕzd). Rekuperačný výkon EQS 580 4Matic dosahuje až 290 kW (pri verzii EQS 450 + je to 186 kW). Aj vďaka efektívnej rekuperácii má verzia EQS 580 4Matic normovaný dojazd až 770 km (WLTP). Trakčné batérie s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh (o 26 % viac ako pri EQC 400 4Matic) sa dokážu nabiť jednosmerným prúdom pri výkone 200 kW za 15 min na dojazd 280 - 300 km (WLTP). Doma alebo prostredníctvom verejných nabíjacích staníc je možné EQS komfortne nabíjať striedavým prúdom pomocou palubnej nabíjačky so sériovým výkonom 11 kW (22 kW za príplatok). V Japonsku bude s modelom EQS možné aj obojsmerné nabíjanie, teda nabíjanie oboma smermi. K tejto možnosti sa pripájajú inteligentné programy nabíjania, ktoré je možné automaticky aktivovať podľa polohy, a funkcie, ktoré prispievajú k zmierňovaniu zaťaženia akumulátora pri nabíjaní. Vďaka službe Mercedes me Charge stačí pristaviť vozidlo k vhodnej nabíjacej stanici[6], otvoriť klapku, zasunúť zástrčku a elektrický prúd začne prúdiť: nabíjanie EQS je takto jednoduché vďaka funkcii Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge).

Ako výnimočne inteligentné vozidlo je EQS v závislosti od výbavy vybavené až 350 snímačmi. Tieto snímače zaznamenávajú vzdialenosti, rýchlosti a zrýchlenia, svetelné pomery, zrážky a teploty, obsadenie miest na sedenie, ako aj žmurkanie vodiča či reč cestujúcich. Ak sa chce používateľ dostať k najdôležitejším aplikáciám systému MBUX, nemusí prechádzať žiadnymi úrovňami ponuky. Preto vzniklo označenie nulová vrstva. Plocha zobrazenia projekčného displeja, ktorý sa dodáva na želanie, zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77 palcov. Zobrazujúca jednotka sa skladá z matrice 1,3 mil. samostatných zrkadiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
EQS je možné nabíjať jednosmerným prúdom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. Už po 15 minútach je elektrický prúd dobitý pre ďalších 300 kilometrov (WLTP).

Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT umožňuje premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. Novinkou pri asistenčných funkciách[8] sú zobrazenia začiatku kooperatívnej zmeny jazdného pruhu a výstrahy/upozornenia na smer, keď asistent udržiavania v jazdnom pruhu alebo asistent sledovania mŕtveho uhla rozpoznajú nebezpečenstvo. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Daimler AG