Namiesto A3 Allroad „len“ A3 Allstreet. Dôvod je zjavný. Novinka s podvozkom zvýšeným o 30 milimetrov z nejakého dôvodu nedostala pohon všetkých štyroch kolies. Namiesto toho získate uvedený nárast svetlej výšky s upravenými pružinami a tlmičmi, viacprvkové zadné zavesenie, ale tým ambície tohto auta jazdiť v teréne v zásade končia.

Je to škoda? Ťažko povedať. Predpokladáme, že si Audi urobilo medzi zákazníkmi prieskum a tí mu dali najavo, že viac ako o 4x4 stoja skôr o „terénny vzhľad“, navyše nemôžeme vylúčiť, že časom dorazí aj plnohodnotná A3 Allroad so štvorkolkou, ktorá nejaký obchodný potenciál určite má. Quattro (aj keď je kvôli elektrickej mobilite potláčané) je stále pojem.

Allstreet vám Audi v štandarde postaví na hliníkové sedemnástky, ale za príplatok môžete mať kolesá aj o palec či dva v priemere väčšie. Špecifické pre tento kus sú potom nelakované lemy blatníkov a strieborné ozdobné prvky v nárazníkoch, a potom sú tu prvky súvisiace s modernizáciou, ktoré nájdete na všetkých prepracovaných „Á-trojkách“.

Zvonka tieto autá rozoznáte v prvom rade podľa čiernej, o čosi širšej jednodielnej masky chladiča, ktorá má logo posunuté nepatrne vyššie, takže štyri kruhy odteraz zasahujú do jej hornej hrany. Spolu s tým Audi dostalo nové diódové svetlá, ktoré môžete mať za príplatok vo verzii Matrix LED. V oboch prípadoch potom získate možnosť vybrať si jeden zo štyroch individuálnych podpisov denného svietenia.

Zatiaľ len dva motory

Audi A3 po facelifte bude dostupné od marca 2024 a mali by sme dodať, že spočiatku bude paleta dostupných motorizácií značne oklieštená, presnejšie povedané dostanete len dva štvorvalce. Benzínový mild-hybrid 35 TFSI s výkonom 150 koní a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou S tronic, alebo potom naftovú alternatívu 35 TDI naladenú na identických 150 koní a rovnakou prevodovkou.

Za prvé auto dáte v Nemecku minimálne 35 650 eur, nafta potom vyjde na najmenej 37 450 eur, pričom Audi sľubuje, že „ďalšie dieselové i benzínové varianty budú nasledovať v priebehu druhého kvartálu“ a „koncom roka pribudne i plug-in hybrid“.

Aby toho na jeden facelift nebolo málo, ani tentokrát nebudú chýbať nové laky (District Green, Ascari Blue a Progressive Red) a potom množstvo drobných zmien v interiéri. Napríklad čiastočne lakovaná stredová konzola, iné lamely vo vetracích otvoroch ventilácie, mierne pozmenená je tiež miniatúrna páčka voliča automatu, v príplatkovom ambientnom osvetlení dostanete podsvietené držiaky nápojov a Audi rozšírilo aj zoznam textilného čalúnenia o dve nové látky.

Súčasťou sériovej výbavy je odteraz digitálny prístrojový panel, indukčná nabíjačka a v multimediálnom rozhraní nájdete okrem iného tiež integrovaný Audi Application Store, čo by malo majiteľom uľahčiť prístup k aplikáciám tretích strán.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: Audi