Ferrari pred týždňom ohlásilo premiéru nového modelu, ktorý nijak nešpecifikovalo. Zverejnená fotografia zachytávajúca niektoré kľúčové krivky však napovedala veľa. Ako sa ukázalo, teória o otvorenom variante typu 296 bola správna. Novinka dostala prívlastok GTS.

Od plug-in hybridného šesťvalcového kupé GTB sa novinka označená písmenom S znamenajúcim Spider odlišuje navonok len v oblasti strechy. Skladací zvršok je zložený z dvoch dielcov a pohyb jedným smerom trvá jeho mechanizmu 14 sekúnd. So strechou možno manipulovať aj počas jazdy, najviac do rýchlosti 45 km/h.

Papierové zhoršenie iba v disciplíne 0-200 km/h

Riešenia spojené s možnosťou otvorenia karosérie znamenajú, že Ferrari 296 GTS váži o 70 kg viac než východiskový model GTB. Roadster má teda v pohotovostnom stave 1 540 kilogramov. Parametre superšportu tento hendikep na papieri zásadne nemení, zrýchlenie na 100 km/h zostalo na hodnote 2,9 sekundy. V disciplíne 0-200 km/h zaostáva roadster s časom 7,6 sekundy oproti kupé o 3 desatiny. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Špičkové tempo zostalo na úrovni 330+ km/h. Najvyššia rýchlosť bez zapnutia trojlitrového prepĺňaného šesťvalca je taktiež rovnaká, ide o 135 km/h. Elektromotor s dvomi rotormi dosahujúci 123 kW (167 k) čerpá energiu z batérie s kapacitou 7,45 kWh. Ferrari aj v tomto prípade uvádza, že vystačí na 25 kilometrov.

Spaľovací agregát točiaci do 8 500 otáčok má najvyšší výkon 488 kW (663 k), celkovo tak pohon talianskeho vozidla dosahuje 610 kW (830 k)Všetko putuje len na zadné kolesá. Medzikusom v pohonnom reťazci je osemstupňová dvojspojková prevodovka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Cenu zatiaľ nepoznáme

Roadster možno vybaviť balíkom Assetto Fiorano známym z kupé, ktorý prináša viacero karbónových prvkov a odľahčené panely dverí. Inak tvarovaný spojler na okrajoch predného nárazníka zasa zvyšuje prítlak o 10 kg. Okrem toho môžu pri ňom záujemcovia siahnuť po pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2R a balíku kontrastných pruhov.

Ferrari zatiaľ neprezradilo, kedy začne model 296 GTS komerčne ponúkať. Známa nie je ani cena. Kupé začína na európskych trhoch tesne pod 300-tisícovou hranicou, roadster ju teda nepochybne o nejaké tisíce prekoná.

Zdroj: Carscoops