Luca de Meo, ktorý do Renaultu prišiel pred piatimi rokmi zo Seatu a Cupry, sa stal synonymom pre odvážnu stratégiu „Renaulution“. Tá vrátila značke zisky, priniesla elektrifikovanú renesanciu v podobe modelov Renault 4 a 5, rozšírila portfólio SUV i crossoverov a premenila Alpine na značku schopnú vyrábať aj iné autá, ako len dvojdverové športové kupé.
Výsledky? Najlepšie v histórii spoločnosti, ako sám de Meo uviedol vo svojom rozlúčkovom vyhlásení: „Výsledky hovoria samy za seba: sú najlepšie v našej histórii. Máme silný tím, agilnú organizáciu a strategický plán pre ďalšiu generáciu produktov. Preto nastal čas odovzdať štafetu“.
Podľa viacerých zahraničných médií (Le Figaro, Financial Times) sa de Meo už čoskoro stane novým generálnym riaditeľom francúzskeho koncernu Kering, ktorý vlastní značky ako Gucci, Yves Saint Laurent či Balenciaga.
Prečo je jeho odchod taký veľký šok?
Ešte koncom minulého roka de Meo odmietal špekulácie o odchode do Stellantisu, keď tvrdil, že má v Renaulte „stále prácu, ktorú treba dokončiť“. Jeho rozhodnutie preto prekvapilo aj najvyššie vedenie automobilky. Predseda predstavenstva Renault Group Jean-Dominique Senard vyzdvihol Lucu de Mea ako osobnosť s mimoriadnym prínosom pre automobilový priemysel a poďakoval mu za všetky úspechy a zvládnuté výzvy.
Spoločnosť nástupcu logicky zatiaľ nemá, ale de Meo ostáva vo funkcii do 15. júla a dohliadne na hladké odovzdanie svojho kresla.
Čo bude ďalej?
Renault má pripravenú stratégiu pre ďalšiu generáciu produktov a očakáva sa, že transformácia spoločnosti bude pokračovať v nastavenom tempe, najmä v oblasti elektromobility a digitalizácie.
Odchod Luca de Mea je bezpochyby koncom jednej mimoriadne úspešnej kapitoly. Zanecháva Renault v najlepšej kondícii za posledné dekády.
zdroj: Globenewswire Autocar