Dobrou správou je, že práce na archeologickom prieskume sa chýlia ku koncu. Pri stavbe D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie, ktorá patrí medzi kľúčové projekty ako spojnica diaľnic D1 a D4, sa dbá aj na ekologický a environmentálny rozmer. Zaujímavosťou je, že zemina sa pred jej zapracovaním skúma v laboratóriách. Zamedzí sa tak tomu, aby bol na stavbu vozený kontaminovaný materiál.

Aktuálne pracuje na stavbe viac ako stovka pracovníkov a v nasadení je zhruba 40 mechanizmov. „Primárne sa sústreďujú na zrealizovanie násypov. Na ich výstavbu musí byť použitý výlučne materiál, ktorý nebude environmentálnou záťažou. Aby bola garantovaná bezpečnosť a nezávadnosť, vzorky materiálu podliehajú prísnym laboratórnym testom, kde skúmame jeho kvalitu,“ uvádza oficiálne stanovisko zverejnené na webe D1D4.sk.

Vozidlá sú pod drobnohľadom

Odbery kontrolných vzoriek prebiehajú aj počas navážania materiálu na stavbu. Vozidlá, ktoré prevážajú materiál sú vybavené monitorovacím systémom, ktorý sleduje pohyb nákladných áut vrátane miesta nakládky a vykládky.

V najbližších mesiacoch sa práce sústredia aj na preložku Vajnorského potoka. Pokračovať budú práce na sanačných opatreniach, zakladaní oporných múrov a výstavbe mostov. Tých je celkovo 18 na stavbe dlhej viac ako 3 kilometre.

Zdroj: D1D4.sk