Aktuálne Sandero ponúka len čisto spaľovacie motory. Márne by ste pod jeho prednou kapotou hľadali čo i len mild-hybrid. Dôvodom je hlavne fakt, že Dacia je postavená na myšlienke staršej recyklovanej a tým pádom i cenovo dostupnejšej techniky skombinovanej s len najnutnejšou výbavou. A zákazníkom to evidentne vyhovuje. Tento model sa stal v roku 2023 druhým najžiadanejším autom v Európe. Predalo sa ho takmer 236 tisíc kusov.

Automobilka však zároveň nemôže ignorovať fakt, že vlani bol úplne najpredávanejším autom na starom kontinente elektromobil, konkrétne Model Y od Tesly. A Dacia, respektíve materský koncern Renault-Nissan-Mitsubishi sa preto rozhodli tiež ponúknuť tento typ pohonu.

Momentálne má Dacia v portfóliu len jedno také auto. Máme samozrejme na mysli Spring, ktorý sa však vyrába v Číne a kvôli tomu napríklad nedávno nedosiahol na francúzsky dotáciu vo forme takzvaného „sociálneho leasingu“, ktorý dovoľoval tým najmenej majetným prenajímať si malé elektromobily od 54 eur mesačne.

Ďalšou nevýhodou Springu je tiež jeho obmedzený akčný rádius, ktorý limituje jeho využiteľnosť. A aj keď jeho vlastnosti istej skupine zákazníkov vyhovujú, iste nemalá časť by uvítala stále dostupnú elektrickú Daciu s väčším dojazdom.

Spôsobí príchod elektrického Sandera koniec Springu?

Práve pre nich bude určené nové Sandero, ktoré má podobne ako chystaný Renault Twingo, Fiat Panda EV či Citroën ë-C3, zdemokratizovať prístup k batériovým autám.

Prípravu tohto auta v rozhovore pre Automotive News Europe potvrdil Denis Le Vot, generálny riaditeľ Dacie. Naplánované je na rok 2027, pričom dorazí s príchodom novej štvrtej generácie Sandera.

Le Vot naznačil, že do tej doby bude môcť jeho firma ťažiť zo skúseností s vývojom nového, v Ženeve odhaleného Renault 5, novinka od Dacie však bude zrejme o niečo väčšia a bude sa vyrábať v Maroku. Otázkou je, či rumunská značka práve kvôli Sanderu bude pokračovať vo výrobe Springu, keďže ich ceny by mohli byť „nebezpečne“ blízko. O tomto však asi rozhodne možný príliv malých a dostupných elektromobilov čínskej proveniencie.

Zaujímavé tiež je, že Duster naopak čisto elektrický pohon nedostane. Veľká novinka Dacie, predstavená koncom minulého roka, ostane pri hybridných pohonoch a na trhu by mala vydržať do roku 2032.