TomTom tvrdí, že dokáže určiť začiatok zápchy s presnosťou na 10 m! To sú v podstate dve BMW radu 5 s 20 cm medzerou medzi sebou.

Služba TomTom Traffic zbiera dáta od 400 miliónov užívateľov

O akej presnosti hovoríme? Nuž firma tvrdí, že dokáže určiť začiatok zápchy s presnosťou na 10 m! Iba pre predstavu, je to menej ako dĺžka jedného kamióna. V podstate sú to dve BMW radu 5 s 20 cm medzerou medzi sebou. Navigácia TomTom vie s rovnakou presnosťou určiť aj koniec zápchy. Na čo takto šialene presná navigácia dobrá je? Nuž, čím presnejšie navigácia vie, čo má obísť, tým rýchlejšiu alternatívnu trasu vám môže ponúknuť. Prípadne v prostredí, ktoré vodič pozná, vie odhadnúť, kadiaľ sa mu oplatí zápchu obísť a pritom vie, že v nej ešte nebude stáť. V prípade zápchy je však táto presnosť vždy iba otázkou krátkeho času. Bežne sa podobné služby aktualizujú každých 5 minút. Za tú dobu sa však môže zápcha už celkom rozrásť. Preto TomTom, aby zachoval presnosť na vyššej úrovni ako konkurencia, skrátil interval aktualizácii na 2 min.

Informácie má od užívateľov

Odkiaľ však TomTom traffic berie informácie o doprave? Nuž, táto služba má 400 miliónov užívateľov a dáta z ich zariadení sa automatiky ukladajú v dátovom Cloude. To znamená informácie od užívateľov navigácii a aplikácii TomTom, od kamionistov a z flotíl, ktoré využívajú služby TomTom. Prenos týchto dát je pritom vo všetkých krajinách zdarma, čiže nie je závislý na operátorovi a nemusíte sa báť ani v zahraničí. TomTom Traffic však nevyžaduje, aby vodič zadával do navigácie, že práve stojí v zápche alebo prechádza spomaleným úsekom, na ktorom pracujú cestári. TomTom si tieto informácie vydedukuje z rýchlosti vozidiel v danej oblasti. Ak autá na určitom úseku spomalia povedzme z diaľničného tempa na 80 km/h a po pár km sa znova rozbehnú, je zrejmé, že na danom úseku je práca na ceste a obmedzenie rýchlosti. Podobným spôsobom TomTom monitoruje aj plynulosť premávky, vie určiť, kde už autá stoja v zápche a kde naopak zápcha končí. Rovnako vie určiť aj uzávierku jednoducho tým, že autá po určitom úseku prestanú jazdiť.

TomTom chce okrem navigácii zabojovať o svoje miesto na trhu aj odolnou kamerou Bandiť s jednoduchým ovládaním a rýchlou editáciou záznamu.