Presné technické detaily o novinke zatiaľ spoločnosť Mahle pochopiteľne tají, na druhej strane by im aj tak porozumela asi len úzka skupinka elektrotechnikov a kým sa elektromotor pretransformuje do sériovej podoby, môže sa na jeho konštrukcii ešte pár detailov zmeniť. Výrobca však už teraz komunikuje niekoľko zásadných inovácií, ktoré by mali tento revolučný elektromotor posunúť na momentálny technologický vrchol.

Opäť vyššia účinnosť

Od konvenčných elektromotorov sa novinka odlišuje najmä tým, že nepoužíva permanentné magnety, rotor a stator totiž stvoria len cievky s možnosťou umelo vytváraného elektromagnetického poľa. Ako tvrdí Mahle, na výrobu tohto motora nepotrebuje vzácne nerasty, ktorých neprimeraná ťažba poškodzuje životné prostredie. Výroba jeho elektromotorov preto bude nezávislá od svetového trhu s týmito vzácnymi prvkami (a ich rastúcej ceny). Zaujímavosťou je aj bezkontaktný prenos energie do rotačnej časti, čím sa znižuje mechanické opotrebovanie a zvyšuje celková účinnosť presahujúca 95 %. Na viac technických detailov si musíme počkať.

Nový elektromotor má byť využiteľný vo všetkých veľkostiach automobilov, od malých mestských až po aplikáciu vo veľkých úžitkových autách. Momentálne prebieha prísny testovací proces, Mahle dokonca tvrdí, že aj pre testovanie tohto motora určilo nové postupy a štandardy, ktoré sa doteraz pri vývoji podobných zariadení neuplatňovali. Ako sa teda ukazuje, vývoj produktov neprebieha len na poli ich finálnej podoby, ale aj v oblasti testovacích metód. Aj na poli elektrických áut nás teda pravdepodobne čaká veľmi pekný technický vývoj a zdokonaľovanie do podoby, o akej sa nám dnes možno ešte ani nesníva.

zdroj: Mahle