Počas ostatných rokov vzniklo v Číne množstvo firiem vyrábajúcich elektromobily. Spomedzi nich vyniká šanghajská značka NIO, ktorá zaujala parametrami svojich produktov, dôrazom na autonómne technológie či systémom výmeny batérii. Jej najnovším dielom je sedan ET5 predstavený v týchto dňoch.

Rozmermi patrí na vrchol strednej triedy

NIO ET5 má pôdorys 4 790 x 1 960 milimetrov a rázvor merajúci 2 888 mm, kým výška dosahuje takmer presne 1,5 metra. Oproti väčšiemu súrodencovi ET7 odhalenému pred rokom má novinka dynamickejšie proporcie. Z hľadiska dizajnu je dvojica veľmi podobná, okrem štýlu svetiel ich spája tiež integrácia viacerých kamier a senzorov priamo do karosérie.

Veľa spoločných rysov nájdeme aj v interiéri obsahujúcom na palubnej doske dvojicu displejov. Prístrojový panel s uhlopriečkou 10,5 palca dopĺňa 12,8-palcová centrálna obrazovka infotainmentu, najzaujímavejším prvkom je však technológia PanoCinema. Tá vytvára na špeciálnych okuliaroch náhradu za head-up displej. Simulovať má 5-metrovú obrazovku vo vzdialenosti 6 metrov od vodiča, pričom využije prvky rozšírenej reality.

Pohon s výkonom takmer 500 koní

Čínsky sedan disponuje pohonom všetkých kolies. Na prednej osi má 150-kilowattový asynchrónny elektromotor, vzadu je agregát s permanentným magnetom a výkonom 210 kW. Celkovo tak model ET5 ponúka najviac 360 kW (490 k). Krútiaci moment dosahuje úroveň 700 Nm, vďaka čomu má zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvať iba 4,3 sekundy.

Elektromobil nesklame ani v opačnej disciplíne, z tempa 100 km/h má zastaviť na dráhe merajúcej 33,9 metra. Dôležitú rolu v tom hrajú 4-piestikové predné brzdiče. NIO okrem toho vyzdvihuje ťažisko položené vo výške 482,6 mm od vozovky, široký rozchod kolies (1 685 mm) či ideálne rozloženie hmotnosti na nápravy s pomerom 50:50.

Koľko má celkovo NIO ET5 kilogramov sme sa nedozvedeli, závisieť to bude na zvolenom akumulátore. Voľby sú rovnaké ako pri type ET7. Štandard teda disponuje kapacitou 75 kWh postačujúcou podľa čínskej normy CLTC na 550 kilometrov, kým vyhotovenie Long Range sa spolieha na 100 kWh batériu prinášajúcu akčný rádius viac než 700 km. Na špičku palety sa postaví verzia  označená ako Ultralong Range. Tá dokáže "natankovať" až 150 kWh, vďaka čomu má sedan prejsť na jedno nabitie vyše 1 000 km.

Koľko bude stáť vrcholný variant zatiaľ nevieme. Na domácej pôde má NIO model ET5 predávať od 258-tisíc jüanov (asi 35 700 eur), no ide o cenu bez samotnej batérie. Za jej prenajímanie budú musieť ľudia mesačne platiť. Štandardná cena 328-tisíc jüanov je v prepočte zhruba 45 400 eur, otázna je suma na európskych trhoch. Nový sedan sa bude predávať aj na nich. Počas budúceho roka príde do Dánska, Holandska, Nórska, Nemecka a Švédska, prvé autá sa majú k zákazníkom dostať v septembri.

Zdroj: NIO

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov