Dizajn nového konceptu Cupry je možno divoký a prekvapivý, ale zďaleka nie tak veľmi, ako technika, ktorá sa ukrýva pod jeho karosériou.
Tindaya ako prvá Cupra využíva novú koncernovú platformu SSP (Scalable Systems Platform), ktorú dostala aj včera odhalená štúdia Škody Vision O. Zatiaľ čo mladoboleslavský kombík výrobca prezentuje ako elektromobil, španielske SUV-kupé odhaľuje oveľa zaujímavejší hybridný, respektíve plug-in hybridný pohon.
So známym štvorvalcom
Aj Cupra je v jadre elektromobil s dvojicou elektromotorov a systémovým výkonom až 496 koní, lenže... Na palube je tiež 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec TSI, ktorý spolu s generátorom funguje ako benzínová nabíjačka. Kolesá skrátka nepoháňa v žiadnom režime.
To podstatné ale je, že koncern VW evidentne uznáva pomalší nárast záujmu o čisto elektrické modely a touto technikou by urobil významný ústupok z doteraz razenej politickej cesty.
S baterkami i nádržou
Vo vozidle je pochopiteľne zabudovaná aj trakčná batéria, jej parametre ale Cupra neuvádza. Namiesto toho hovorí, že zvládne dojazd v čisto elektrickom režime 300 kilometrov, zatiaľ čo s plne natankovanou nádržou Tindaya zvládne 1000 kilometrov.
Ani dynamika nie je najhoršia. Cupra uvádza čas akcelerácie z miesta na stovku za 4,1 sekundy, teda rýchlejšie ako ktorýkoľvek iný model značky.
Samotná Tindaya má dĺžku 4,72 metra, čo znamená, že je o 20 centimetrov dlhšia ako v súčasnosti najväčší model Terramar. Táto informácia okrem iného znamená, že Cupra plánuje väčšie autá – a to nielen s ohľadom na chystaný vstup španielskej značky na severoamerický trh, ktorý bol odložený na rok 2030.
zdroj: Cupra