Už uvedenie prvých elektromobilov na trh nebolo pre Volkswagen bezproblémovou prechádzkou ružovou záhradou. Ich software si totiž nerozumel s elektrickou modulárnou platformou MEB a model ID.3 sa na trh dostal v akejsi beta-verzii, ktorú neskôr opravil a vylepšil update.

Následne koncern aj kvôli vyššie uvedeným problémom založil spoločnosť CARIAD, divíziu ktorá sa mala špecializovať na vývoj softwaru, jednotných operačných systémov a digitálnych služieb, lenže podľa zdrojov nemeckého ekonomického denníka Handelsblatt, práca tejto firmy významne viazne a to nielen pre autonómne riadenie úrovne 4.

Väčší problém, ako by sa mohlo zdať

Že skutočne nejde o maličkosť, naznačuje možné meškanie pripravovaných nových modelov rôznych značiek. Týka sa to napríklad vlajkovej lodi z projektu Audi Artemis, ale aj elektrického Porsche Macan či Audi Q6 e-tron. Tie sa mali začať vyrábať už počas tohto roka, je ale viac ako pravdepodobné, že to Nemci nestihnú. Do roku 2030 mala prejsť na výrobu elektromobilov i značka Bentley, aj tento dátum už ale môže byť ohrozený.