Má to byť úplne prvý automobil postavený na novej, najväčšej modulárnej platforme STLA Lagre materského koncernu Stellantis. Ešte nedávno by sme povedali, že ide o čisto elektrickú architektúru, ale príklad Peugeotu 3008 a jeho šasi STLA Medium ukazuje, že si konglomerát necháva otvorenú možnosť montovať na tieto základy aj spaľovacie motory.

Či to platí aj pre chystaný model Wagoneer S, zatiaľ netušíme, aj keby však spaľovacie motory dostal, kvôli emisiám je prakticky nulová šanca, že by sa dostal do Európy.

Naopak pre elektrickú verziu niečo také neplatí. Tvrdí to aspoň britský týždenník Autocar, ktorý píše, že batériový Wagoneer S dorazí zhruba rok po jeho uvedení na severoamerickom trhu, kde má byť dostupný od roku 2024.

Podľa predbežných informácií novinka dostane dvojicu elektromotorov a systémový výkon až 600 koní, čo by malo stačiť na to, aby päťmetrové SUV zvládlo šprint z miesta na stovku za približne 3,5 sekundy.

Kapacita akumulátorov je v tejto chvíli neznáma, ale auto by malo na jedno nabitie zvládnuť zhruba 600 kilometrov, takže s istotou môžeme napísať, že batéria prekoná hranicu 100 kilowatthodín.

Meno Wagoneer je samozrejme americká klasika predávaná od roku 1963, ktorá na niekoľko dekád vypadla z ponuky. Jeep ju ale vlani oživil a pod týmto označením predáva najluxusnejšie a vďaka verzii Grand Wagoneer s dĺžkou skoro 5,8 metra i najväčšie SUV.

zdroj: Jeep, Stellantis, Autocar