Nový koncept pneumatík zahŕňa využitie zmesi vyrobenej takmer výhradne z trvalo udržateľných alebo recyklovaných materiálov, a to v oblasti behúňa, ktorý sa počas jazdy postupne opotrebováva. Medzi použité materiály patrí napríklad slnečnicový olej, borovicová živica, prírodný kaučuk a kremelina z popola ryžových šupiek. Poďme sa na ne pozrieť trochu bližšie. 

Slnečnicový olej a borovicová živica sú obnoviteľná náhrada ropných surovín, pričom aktuálne sa už využívajú na výrobu „rastlinného atramentu“ pre tlačiarne. Cieľom Goodyearu je plne nahradiť vo svojich výrobkoch olejové ropné zložky, a to najneskôr do roku 2040. Ďalším použitým materiálom je prírodný kaučuk zo stromov Hevea brasiliensis. Ten sa zase používa ako náhrada syntetického kaučuku na báze ropy. No a silika, inými slovami kremelina, z popola ryžových šupiek vznikajúceho pri spracovaní ryže môže znížiť množstvo odpadu ukladaného na skládky. 

Citroen oli

Životnosť až 500 tisíc kilometrov

Najväčším „highlightom“ nového konceptu je však obnoviteľný behúň pneumatiky. Potenciálne je možné ho obnoviť až dvakrát, čo predlžuje životnosť pneumatiky Eagle GO. Goodyear si dokonca stanovil cieľ, aby ich produkt zvládol až 500 tisíc kilometrov, a to vďaka opätovnému využitiu kostry a práve obnoviteľnému behúňu. 

Okrem toho koncept Eagle GO využíva technológiu Goodyear SightLine, ktorej súčasťou je senzor monitorujúci rad rôznych parametrov stavu pneumatík. Táto technológia by do budúcnosti mohla výrazne znížiť množstvo odpadu a zvýšiť efektivitu tým, že bude pneumatiky udržiavať ideálne nahustené a v čo najlepšom stave. Goodyear navyše plánuje do roku 2027 zakomponovať do všetkých svojich nových produktov inteligentné riešenie založené práve na senzoroch a dátach

Koncepty pneumatík predstavujú pre Goodyear skvelú možnosť výskumu a vývoja nových prevratných technológií, ktoré sa môžu v budúcnosti objaviť na trhu. Poznatky z projektu budú ďalej formovať našu budúcnosť ako spoločnosti, ktorá pomáha mobilite a dôsledne inovuje všetky svoje produkty a služby,“ tvrdí Laurent Colantonio, regionálny technologický riaditeľ osobných pneumatík Goodyear pre Európu, Blízky Východ a Afriku.

Zdroj: tlačová správa