Základom nového Mercedesu je preplňovaný trojliter naladený na 449 koní a 560 newtonmetrov. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou E 53 má nové turbodúchadlo typu twin-scroll, plniaci tlak zvýšený z 1,1 na 1,5 baru, preprogramovaný software, upravené chladenie a výkon zvýšený o 14 koní a krútiaci moment o 40 Nm

Na radový šesťvalec nadväzuje 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift TCT, do ktorej je integrovaný nový, trvale budený elektromotor s výkonom 120 kW (163 koní) a maximálnym krútiacim momentom 480 Nm.

Mercedes uvádza systémový výkon 585 koní a 750 newtonmetrov, ale v režime Race Start, ktorý dostanete za príplatok v pakete AMG Dynamic Plus, vám auto na krátko uvoľní až 612 koní. V takom prípade je sedan schopný vystreliť z miesta na stovku za 3,8 sekundy a navyše dostanete tiež posunutý obmedzovač najvyššej rýchlosti z bežných 250 na 280 kilometrov za hodinu.

Ak si uvedený balíček neobjednáte, dostanete normovanú akceleráciu za rovné 4 sekundy a v kontexte s tým by sme mohli pridať údaje platné pre kombi. V jeho prípade trvá zrýchlenie z 0 na 100 km/h 4,1 sekundy, s AMG Dynamic Plus 3,9 sekundy a maximálka vychádza buď na 250 alebo 275 km/h.

Elektromotor čerpá energiu z lítiovo-iónovej 400-voltovej trakčnej batérie s celkovou kapacitou 28,6 kWh a využiteľnými 21,2 kilowatthodinami. Podľa výrobcu stačí v prípade kombíku na dojazd 90 až 97 kilometrov a akčný rádius sedanu vychádza podľa WLTP na 93 až 101 kilometrov.

S dostatočným nabitím vás auto pustí v čisto elektrickom režime na hranicu 140 km/h a keď už sme pri nabíjaní, mohli by sme dodať, že môžete využiť buď integrovanú 11-kW nabíjačku, alebo sa pripojiť na rýchlejší systém s jednosmerným prúdom, z ktorého si „Éčko“ Hybrid zoberie 60 kW a z 10 na 80 percent dostanete batériu za približne 20 minút.

Spotreba aj s vybitým akumulátorom

Zaujímavé sú potom tiež údaje o spotrebe, pretože Mercedes konečne pridáva aj hodnoty prevádzkovej efektivity s vybitou batériou! Ak v nej energiu mať budete, počítajte so spotrebou od 0,9 do 1,1 litra benzínu na 100 km, plus 24,1 až 26,7 kWh/100 km. Po vybití máme počítať s číslami 8,6 až 9,5 litra benzínu na stovku, pričom rozptyly súvisia s rozdielmi medzi karosárskymi výbavami i výbavou.

Aby sme parametre novinky neodbili len základnými údajmi, mohli by sme dodať, že Mercedes-AMG E 53 Hybrid dostane sériovo okrem pohonu 4Matic+ tiež systém riadenia kolies zadnej nápravy, až sedem jazdných režimov, oceľové pružiny kombinované s adaptívnymi tlmičmi (s nastaviteľnou kompresiou i odskokom), v porovnaní s bežnými modelmi tuhšie silentbloky a brzdový systém kombinujúci oceľové kotúče s priemerom 370 mm vpredu a 360 mm vzadu so štvorpiestikovými, respektíve jednopiestikovými strmeňmi.

Cenu Mercedes zatiaľ neprezradil, ale aj AMG E 53 Hybrid bude od začiatku dostupný vo zvláštnej sérii Edition 1 so sivým lakom Alpine Grey (alternatívne i bielou Opalite White Mango), 21-palcovými čiernymi diskami a hromadou ďalšej výbavy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Mercedes