Nie je to tak dávno, čo každý veľký výrobca odlišoval jednotlivé motorizácie veľmi zrozumiteľne... podľa zdvihového objemu. Samozrejme, popri tom vždy existovali aj automobilky, ktoré túto informáciu nepovažovali za dôležitú, takže ste motory museli hľadať len v cenníku. Postupom času však od tohto systému upustili a vyrobili z kedysi prehľadných vzorcov úplný guláš.

Tak je tam štvorvalec alebo šesťvalec?

V prípade Audi ste postupom času nielenže nedokázali určiť, aká motorizácia je v aute pred vami, ale niekedy sa stalo, že rôzne modely s rovnakým označením mali iné pohonné jednotky. V menšom bol dvojlitrový štvorvalec, vo väčšom zase šesťvalec. Dôvod bol jednoduchý, dvojčíslo totiž neodkazovalo na presný výkon, ale jeho možné rozpätie. Napríklad verzie 45 mali motory od 169 kW (230 koní) do 185 kW (252 koní) a najsilnejšie 70 viac ako 400 kW, teda 544 koní.

Niečo podobné Audi používa aj v prípade elektromobilov, ale práve predstavený model Q6 e-tron je prvým autom, ktoré s tým má skoncovať. V jeho prípade poznáme základnú verziu Q6 e-tron s pohonom zadných kolies, Quattro ako štvorkolku a SQ6 pre navýkonnejšie prevedenie. Jednoducho povedané, medzi elektromobilmi so štyrmi kruhmi už nebude toľko rozdielnych variantov, takže Audi nebude musieť používať takú zložitú nomenklatúru.

A čo s modelmi so spaľovacími motormi?

Zatiaľ sa nevie, či táto zmena dobehne aj autá s klasicnými motormi, ktoré u Audi ešte nejaký ten piatok pobudnú, ale návrat tradičného 3.0 TDI radšej nečakajte. A  aby ten chaos neustal, nemali by sme zabudnúť na chystané nové pomenovanie celých tried, ktoré tento rok začne prechodom z A4 na A5. Štvorku dostane elektromobil, päťka bude patriť autám so spaľovacími motormi. Rovnakú transformáciu čakajte aj prechodu A6 na A7. Šestka elektro, sedmička valce. Nuž, máme sa na čo tešiť a skalní fanúšikovia značky budú pravdepodobne opäť trocha šomrať.

Zdroj: motor1