Tí, čo týmto úsekom pravidelne jazdili a aktuálne už niekoľko rokov musia obchádzať, asi tušia, o čom píšem v nadpise. Rekonštrukcia známej panelky, teda cesty I/9 od križovatky s D1 až po Mníchovu Lehotu, sa totiž začala ešte v roku 2022 a mala byť ukončená do konca roka 2023.

Ako iste tušíte, dodnes po nej autá nejazdia, teda jazdia, ale len po odbočku na Veľké Bierovce. Premostenie starého koryta Váhu a derivačného kanála je stále uaztvorené a to pre výstavbu nových mostov. Práve tie všetko skomplikovali, keď sa až po viac ako roku stavebných prác zistilo, že mosty treba zbúrať a postaviť nanovo. To bolo v roku 2023.

Toto nie je Kocúrkovo, ale Slovensko

Je rok 2025 a hádajte, čo. Po mostoch autá stále nejazdia. Posledný termín sa postupne posúval a to až na prelom rokov 2026/2027. Nedávno štátny tajomník Ministerstva dopravy Igor Choma prezradil, že mosty by mali byť hotové o pol roka skôr, teda v priebehu leta budúceho roka. A tak vznikla správa, že vlastne uzavretý medzinárodný úsek bude otvorený o pol roka skôr.

Najprv teda cestu rozkopeme, následne po roku zistíme, že mosty treba zbúrať, posúvame ukončenie prác ďalej do budúcna, aby sme nakoniec víťazoslávne napísali, že bude celé dielo hotové o pol roka skôr. To nie je Kocúrkovo, ale Slovensko. A nám vodičom neostáva, len jazdiť ďalej po obchádzkových trasách, ktoré sú stále v horšom stave, keďže na taký objem dopravy, ktorý cez ne jazdí, neboli plánované.

zdroj: Trencinak