Pomalé nabíjanie patrí stále medzi najčastejšie argumenty odporcov elektrických áut, mnohí výrobcovia sa ich preto všemožne snažia presvedčiť o jeho rýchlosti. V tomto smere už padlo niekoľko rekordov. Najnovší má na svojom konte Porsche Taycan, ktoré absolvovalo cestu naprieč Spojenými štátmi.

Elektromobil vybavený akumulátorom Performance Battery Plus sa presunul medzi hlavnými metropolami dvoch pobreží kontinentu, Wayne Gerdes na ňom išiel z Los Angeles do New Yorku. Jeho trasa merala zhruba 4 560 kilometrov. Naplánovaná nebola podľa vzdialenosti, ale na základe dostupnosti rýchlych nabíjačiek.

Nemecká automobilka vlani pri obdobnej ceste spomínala trvanie 44 hodín, 25 minút a 59 sekúnd. Tentokrát dĺžku celej jazdy nešpecifikovala, rekord totiž padol v čase potrebnom na dobíjanie batérie. Elektrický sedan strávil na nabíjacích staniciach presne 2 hodiny, 26 minút a 48 sekúnd. Všetko bolo exaktne odmerané a certifikované svedkami, vďaka čomu sa údaj dostal do Guinnessovej knihy rekordov.

Vlaňajší rekord bol vyše 7 hodín

Porsche tak rozdrvilo rekord elektromobilu Kia EV6, ktorým sa kórejská automobilka chválila len koncom minulého roka. Jej vozidlo pri jazde cez USA potrebovalo na nabíjanie 7 hodín 10 minút a 1 sekundu. Energiu môže čerpať maximálnym výkonom 240 kW, kým Taycan zvláda až 350 kW. V priebehu 22 minút sa tak podľa vodiča dokázal nabiť z 6 na 82 %.

Samozrejme, tankovanie benzínu alebo nafty by zabralo ešte výrazne menej času než nabíjanie Porsche. Najmä úsporné dieselové auto by danú trasu mohlo zvládnuť s tromi či štyrmi návštevami čerpacej stanice trvajúcimi pár minút. Bežne však vodiči trávia prestávkami podstatne viac času, pri ceste merajúcej vyše 4,5 tisíca kilometrov je približne 2,5 hodiny na nabíjačke naozaj akceptovateľný údaj.

Zdroj: Carscoops

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov