Aktualizované 10.00 h: Francúzi práve oficiálne odhalili nový elektrický koncept crossoveru. Oficiálne nesie názov 4Ever Trophy a má byť reminiscenciou na pôvodný Renault 4 (alebo tiež 4L, vo francúzštine Quatrelle), ktorý sa vyrábal od roku 1961, vznikol vo viac ako 8 miliónoch kópií a predával sa vo viac ako sto krajinách po celom svete.

Novinka má dĺžku 4160 mm, šírku 1950 mm, výšku 1900 mm a rázvor náprav 2570 mm. 4Ever je postavený na 19-palcových diskoch a pneumatikách s rozmermi 255/55 R19 a jeho podvozok ponúka svetlú výšku 200 mm.

Tak trochu na efekt bol do každého kolesa namontovaný vzduchový kompresor, ktorý má podľa potreby meniť tlak vzduchu v gumách a tým pomáhať autu v ťažkom teréne. Až na to, že koncept zrejme nemá pohon 4x4, pretože tlačová správa spomína len jeden elektromotor.

Renault tiež priznáva, že 4Ever je postavený na platforme CMF-BEV, ktorú zdieľa s ďalším chystaným sériovým modelom „5“ a Francúzi zároveň potvrdzujú, že „štvorka“ i „päťka“ budú elektrickými alternatívami modelov Clio a Captur.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pri pohľade na zvláštne a asi aj trochu nezmyselne vyzerajúce vložky kolies, strešný nosič v tvare paddleboardu či lopatku na plastových nájazdoch prekrývajúcich celé zadné okno je zrejmé, že pred sebou máme koncept. Dlho to tak však neostane.

Renault 4EVer by totiž mal byť postavený na elektrickej modulárnej platforme CMF-BEV, a keď si odmyslíte jeho offroadovú výbavu, máte pred sebou v podstate sériový automobil, ktorý sa na trhu objaví pravdepodobne už v roku 2024. Tak to aspoň tvrdí obvykle veľmi dobre informovaná stránka RNews.cz.

Nový 4EVer by mal ísť do výroby ako Renault 4 a podobne ako pripravovaný Renault 5 má byť elektrickou alternatívou ku klasickým, zatiaľ vyrábaným modelom so spaľovacím motorom. Kým „Päťka“ bude batériovým ekvivalentom Clia, „Štvorka“ bude chcieť osloviť tých, ktorý by chceli Captur, ale už bez klasického agregátu.

Aby Francúzi urobili v očiach zákazníkov tieto autá atraktívnejšie, rozhodli sa pre (musíme dodať, že vcelku podarený) retro-dizajn, ktorý neskĺzol ku gýču, ale rozvíja pôvodné tvary moderným smerom.

Naopak o technike novinky toho zatiaľ veľa nevieme. Na konkrétne údaje o výkone, dynamike a ďalšie parametre si budeme musieť pár hodín počkať, takže článok doplníme priebežne o aktualizácie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov