Ak hľadáte nejaký príklad nesmiernej komplikovanosti a previazanosti dnešného sveta, stačí sa pozrieť na novú, produkčnú verziu elektrického superšportu Pininfarina Battista. Pýtate sa, čo je na batériami poháňanom automobile zložité? Technicky s výnimkou riadiacich systémov asi nič. Pozadie vzniku tohto stroja však stojí za to.

Navrhlo ho slávne talianske štúdio, ktoré dnes patrí Indom. O jeho techniku sa postarala chorvátska spoločnosť patriaca čiastočne Nemcom i Kórejcom, ktorá naviac sčasti ovládla jednu z najslávnejších francúzskych značiek. Reč je samozrejme o firmách Pininfarina, Mahindra Group, Rimac Automobili, Porsche, VW, Hyundai a Bugatti. A to sa samozrejme nerýpeme v detailných dodávateľsko-odberateľských vzťahoch jednotlivých súčiastok sériovej novinky. Bolo by to zložitejšie než raketoplán kombinovaný s povestným gordickým uzlom.

Pininfarina Battista

Predpokladáme, že zákazníkov podobné detaily veľmi zaujímať nebudú. Pre nich bude dôležité predovšetkým legendárne meno a dramatický taliansky dizajn v spojení s dynamikou, ktorá ako keby ani nebola z tohto sveta.

Elektrické dvojdverové kupé (pomenované po zakladateľovi legendárneho dizajnového štúdia Battistovi Pinin Farinovi) má štyri elektromotory s celkovým výkonom 1900 koní a krútiacim momentom 2300 newtonmetrov. Hmotnosť auta tvorcovia zatiaľ neprezradili a predpokladáme, že nebude nízka, napriek tomu však dokáže akcelerovať z miesta na stovku za rovné dve sekundy a rozbehnúť sa na 350 kilometrov za hodinu.

Pininfarina Battista

120 kWh na 500 km v superšporte. Vážne?

Ako dlho by Pininfarina Battista dokázala udržať toto tempo na diaľnici, respektíve koľkokrát by zvládla zopakovať normovaný šprint, bude mať možnosť zistiť asi len 150 budúcich majiteľov tohto vozidla. Kapacita akumulátorov však nie je – s ohľadom na výkony – nijak závratná. Výrobca hovorí o hodnote 120 kWh, čo je ekvivalent približne 47 litrov benzínu. Udávaný dojazd je pritom 500 kilometrov.

Pokiaľ ide o dizajn, v porovnaní s vlani predstaveným predprodukčným prototypom sa zdá byť nezmenený. Stále tu máme línie vzdialene pripomínajúce súčasné modely Ferrari, aj keď je nutné zdôrazniť, že cesty oboch talianskych spoločností sa rozišli potom, čo značka Pininfarina skončila pod krídlami indického koncernu.

Pininfarina Battista

Verejná premiéra Pininfariny Battista prebehne už čoskoro v rámci Monterey Car Week a očakáva sa, že firma predstaví aj o niečo exkluzívnejší variant nazvaný Battista Anniversario. Vznikne ich len päť, pričom toto auto má byť pripomienkou 90. výročia založenia karosárne Battistom Farinom v talianskom Cambiane, metropolitnej oblasti Turína.

Zvláštnosťou limitovanej edície Anniversario má byť špeciálny aerodynamický balíček Furiosa, dvojfarebné lakovanie karosérie, unikátne odľahčené kované disky s centrálnou maticou a pár ďalších drobností. Cena? Každý jeden z piatich kusov nesie základnú cenovku 2,8 milióna eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Pinifarina