Kým konkurenčný a o niečo menší nový Smart #1 (ktorý vznikol zo spolupráce Mercedesu a čínskeho Geely) ponúkne už len elektrický pohon, BMW v prípade chystaného Mini Countryman ponúkne zákazníkom viac možností.

Auto bude postavené na koncernovej modulárnej platforme FAAR, a práve preto bude jeho produkcia prebiehať od konca tohto roka v Lipsku. V tejto továrni sa totiž vyrábajú modely BMW radu 1 a „dvojky“ Gran Coupé i  Active Tourer, ktoré využívajú identické šasi.

Batériový Countryman využije okrem iného techniku elektrického BMW iX1 xDrive30, takže dostane dva motory a predpokladáme, že výsledné parametre budú do značnej miery rovnaké. V takom prípade Mini ponúkne kombinovaných 313 koní, maximálny krútiaci moment 494 Nm, kapacitu akumulátora necelých 65 kWh a dojazd okolo 420 až 440 kilometrov.

Ako naznačujú obrázky maskovaných testovacích prototypov, auto si do istej miery zachová charakteristický profil i niektoré detaily, ako napríklad „plávajúcu“ strechu či kruhové hlavné svetlá.

Auto by malo byť schopné zvládnuť nabíjačku s výkonom 130 kW, stovku z miesta dať za menej ako šesť sekúnd a v porovnaní so súčasnou generáciou narastie jeho dĺžka o necelých 20 centimetrov na cirka 4,5 metra.

Modely vybavené spaľovacím motorom by mali byť bez výnimky nejakým spôsobom elektrifikované so 48-voltovou architektúrou, otázkou akurát je, či dorazí aj plug-in hybrid. Podľa bývalého šéfa Mini, Bernda Körbera, ktorý prešiel do mníchovskej centrály, nedáva PHEV vedľa elektrickej verzie zmysel.

Klasické agregáty by mal zastupovať 1,5-litrový benzínový trojvalec (136 koní, 230 Nm) a na vrchole by mal opäť stáť preplňovaný dvojliter naladený na 218 koní a 360 Nm. Dieselový štvorvalec s objemom 2,0 litra ponúkne od 150 do 211 koní a plug-in hybridy (ak teda dorazia) 245 a 326 koní.

zdroj: Mini, BMW