Ak ste tajne dúfali, že si vrcholný Mercedes-AMG C 63 ponechá namiesto vidlicového osemvalca aspoň šesťvalec, čím sa prinajhoršom zníži na úroveň konkurenčného BMW M3/M4 a Audi RS4, musíme vás sklamať. Špičkové „Céčko“ totiž nezmenší počet valcov len o štvrtinu, ale škrtne ich rovnú polovicu i s objemom.

Pripravovaná novinka rovnako ako slabšie AMG C 43 dostane preplňovaný dvojlitrový štvorvalec M139. Istou náplasťou pre tých, ktorým sa downsizing (a navyše takýto radikálny) príliš nepozdáva, by mali byť opäť o niečo vyššie výkony. Musíme ale podotknúť, že len vďaka prídavnému elektromotoru.

Od V8 k hybridu

Kým minulá generácia C 63 si vystačila so štvorlitrovým osemvalcom, ktorý s dvomi turbodúchadlami produkoval vo verzii „S“ 510 koní, momentálne vyvíjaný nástupca na to pôjde inak.

Spomínaný dvojliter má v najnovšom C 43 výkon 408 koní, v AMG A 45 S z neho konštruktéri dostali 421 koní. To ale nemá byť všetko. Hovorí sa, že v chystanom C 63 z neho inžinieri Mercedesu vydolovali až 450 koní. Pridajte k tomu elektromotor s výkonom okolo 150 alebo 200 koní a rázom ste na hranici systémového výkonu 600 až 650 koní.

Pochopiteľne viac koní správnu viacvalcovú zvukovú kulisu nevykúzli a ak je pre vás počet spaľovacích komôr, respektíve V8 neoddeliteľnou súčasťou celého divadla, hádame, že to Mercedesu tak ľahko neodpustíte. Ak by sme ale mali ostať pri štvorvalcoch a hodili minulosť za hlavu, musíme v kútiku duše priznať, že budúce AMG C 63 zase taký strašný zvuk nemá.

Vieme to vďaka YouTube kanálu a autorovi, ktorý si hovorí Automotive Mike. Práve ten totiž včera zverejnil video z najnovších dynamických testov na Nürburgring, v ktorom sa okrem iných áut objavuje aj maskovaný Mercedes-AMG C 63. A spoločne so slušnými zábermi tohto auta je pomerne dobre počuť aj akustiku benzín-elektrického pohonu. Šesťvalec i V8 by určite zneli lepšie, majú skrátka nezameniteľný charakter, popravde ani toto nie je hrozné. Veď si to nakoniec vypočujte.