Kedy áno, kedy nie?

Zadné hmlovky sú povinné, predné nie. Tie predné osvetlia lepšie cesty a predovšetkým aj možné nástrahy, ktoré na vodiča čakajú. Keďže sú spravidla umiestnené nízko, dokážu vytvoriť priaznivejšie podmienky na jazdu za zhoršenej viditeľnosti. Predné hmlovky často lepšie osvetľujú aj miesta mimo vozovky, čiže krajnice. To sa môže hodiť za zlého počasia napríklad v snahe predísť zrážke so zverou.

Zadné hmlovky – povinné v počte aspoň jeden kus – vytvárajú typické silné červené svetlo. Jeho účelom je, aby ste boli pre za vami idúcich vodičov včasne a lepšie viditeľní v situáciach, kedy to môže byť inak náročné. Hmlovky by sme preto mali používať za hmly, sneženia alebo hustého dažďa, kedy vodič nie je schopný bezpečne rozoznať iné vozidlá a musí náhle znížiť rýchlosť.

Ide o javy počasia, s ktorými sa často stretávame najmä v súčasnom chladnom zimnom počasí. Napriek tomu mnohí vodiči nevedia hmlovky správne použiť, prípadne ich ani nedokážu s istotou nájsť na prístrojovej doske. Najmä pre nich zverejnila polícia na Facebooku sériu odporúčaní k hmlovkám.

Hmlovky sú skvelým pomocníkom, ak si dáte pozor, aby ste nimi zbytočne neobmedzovali, resp. neiritovali ostatných vodičov.

Použitie hmloviek je vždy na zvážení vodiča. Za zlého počasia nie sú zakázané ani v obciach a mestách. Ak sa však už zaradíte za iné auto a idete v kolóne vozidiel, zadné hmlovky by malo mať zapnuté iba posledné auto. Vpredu idúce vozidlá by totiž mohli oslňovať za nimi jazdiacich vodičov. Ak teda ide za vami v zlej viditeľnosti ďalšie auto a nachádza sa v neveľkej vzdialenosti, je veľmi dôležité zadné hmlovky vypnúť. Empatie na cestách totiž nikdy nie je dosť.

Policajti zdôrazňujú, že pri používaní hmloviek je dôležité po celý čas rozlišovať jednotlivé situácie v cestnej premávke. Zdroj: FB Polícia