Zhruba pred mesiacom sme vás informovali o tom, že Jaguar potichu odložil premiéru nového elektromobilu vychádzajúceho z konceptu Type 00...
Ten mal byť pre značku totálnym reštartom potom, ako sa firma kompletne dištancovala od svojej histórie a navyše zastavila výrobu starých modelov bez toho, aby za ne mala náhradu. Mimochodom, poslednú veľkú novinku Jaguar predstavil naposledy v 2018, keď pred pár rokmi nevyužil príležitosť a zrušil hotový projekt nástupcu XJ.
Koniec novej tváre?
Súčasnosť? Kontroverzná nová tvár Jaguaru sa stále viac rozpadá, aj keď sme jej sériovú podobu zatiaľ ešte nevideli. Koncern JLR totiž po 21 rokoch vyhodil hlavného dizajnéra Gerryho McGoverna, ktorý je za súčasnosť značky spoluzodpovedný.
Že nešlo z jeho strany o dobrovoľný odchod, naznačujú informácie zverejnené britským a indickým Autocarom. Podľa dostupných správ bol McGovern vyhodený a jeho finále sa nezaobišlo bez menšej drámy. Zdroje hovoria, že šéfdizajnér bol „vyvedený z kancelárie“, pravdepodobne v sprievode ochranky či inej bezpečnostnej služby.
Oficiálne zdroj mlčia
Detaily o tom, prečo sa tak stalo, nie sú známe. Koncern JLR po oslovení a požiadaní o komentár odpovedal len obligátnym „no comment“ a hovorca konglomerátu Tata sa pre istotu nevyjadril vôbec.
Stránka Automotive News Europe (a nie je jediná) však špekuluje, že v tomto prípade zrejme narazilo ego McGoverna, s ktorým údajne nebola jednoduchá spolupráca a do rozhodovania si nenechal hovoriť, na nové indické vedenie s konzervatívnejším pohľadom na vec. Nie je tajomstvom, že nad teraz už bývalým šéfom štylistického oddelenia držal ochrannú ruku Ratan Tata, priemyselník a najvyšší predstaviteľ Tata Group. Ten ale vlani zomrel.
Interná vzbura?
Asi by sme mohli pripomenúť, že nový štylistický smer Jaguaru mnohým vyrazil dych a v obecnej rovine vyvolal nevôľu nielen medzi priaznivcami značky. Prepracovanú „woke“ identitu svojho času negatívne komentoval dokonca americký prezident Donald Trump.
Začiatkom tohto roka vyšlo najavo, že s celkovým rebrandingom automobilky mali problém aj zamestnanci. Indický Autocar získal internú komunikáciu značky, podľa ktorej sa približne 25 až 30 dizajnérov podpísalo pod list určený Gerrymu McGovernovi. Sťažujú a v ňom napríklad na to, že na návrh nového loga bola najatá externá agentúra Accenture Interactive, čo podľa zamestnancov „podkopáva spoluprácu a tvorivú integritu“. A navyše sa im nepáčilo ani samotné logo bez jaguára.
India chce väčšiu kontrolu
Odchod McGoverna je britskými médiami považovaný za náznak snahy indickej materskej firmy prevziať väčšiu kontrolu nad automobilovou divíziou, nie je ale jasné, čo to pre Jaguar znamená. Ešte stále je totiž v hre možnosť, že to jeden z najznámejších výrobcov áut na svete neprežije.
zdroj: Autocar, Autocar India













































