Už teraz sa dá povedať, že na sezónu 2013 bude Maťo Homola spomínať ako na žiadnu doposiaľ. Víťazstvami v pretekoch série ETCC na SlovakiaRingu a následne na Salzburgringu sa raketovo zaradil medzi najúspešnejších slovenských okruhových jazdcov. Vyhrať preteky automaticky znamená, poznať okruh viac než len dobre. Kvalitný pilot dokáže na známej trati dostať každé auto na limit. Jeho zážitok môže byť dobrým poznatkom pre vývojový tím. Zástupcovia Praga Cars preto pozvali Maťa Homolu vyskúšať si novučký česko-slovenský okruhový špeciál Praga R1.

Auto držalo ako pribité, čím rýchlejšie som išiel, tým lepšie fungovala aerodynamika. Mal som väčší prítlak. Aj preto sa mi podarilo zajazdiť s Pragou svoj osobný rekord 2:07,88, čo je zatiaľ 3. naj čas s Pragou na Slovakia Ringu.

Testy prebehli minulý štvrtok 6. júna. Reprezentant v Majstrovstvách Európy cestovných automobilov (FIA ETCC) Maťo Homola sedel v na prvý pohľad úzkom, v skutočnosti však dostatočne priestrannom a účelnom kokpite Pragy R1 zhruba 45 minút. A už počas druhého kola sa v ňom cítil ako doma!

„Takmer okamžite som si bol autom istý a mohol som jazdiť celkom rýchle časy. Prekvapila ma citlivosť riadenia, fantastické brzdenie a efektívna aerodynamika. V porovnaní s autom, s ktorým jazdím Majstrovstvá Európy, som sa musel začať správať úplne inak," vysvetľoval po jazde 18-ročný talentovaný pilot. „Auto držalo ako pribité, čím rýchlejšie som išiel, tým lepšie fungovala aerodynamika a mal som väčší prítlak. Aj preto sa mi podarilo zajazdiť s Pragou svoj osobný rekord na tejto trati (2:07,88) čo je mimochodom tretí najlepší čas, ktorý sa s Pragou podarilo dosiahnuť na Slovakia Ringu. Podľa mňa je to perfektné pretekárskej auto aj pre začínajúcich jazdcov, ktorí hľadajú pretekárske náradie po opustení sveta motokár. Nielen z pohľadu jazdných vlastností, ale aj prevádzkových nákladov, ktoré sa veľmi približujú nákladom v motokárach. Praga postavila skvelé, úžasné auto. Musím sa veľmi pekne poďakovať Dušanovi Malému a celému tímu za možnosť odviezť sa v ňom."