Renault a Formula 1 patria k sebe. Automobilka má v rôznych formách impozantnú históriu a chce, aby to tak bolo aj v budúcnosti. Nebudú to však mať ľahké, konkurencia v podobe Ferrari a Mercedesu je silná a nespí. Motory Renault v posledných rokoch síce nepatrili medzi špičku, no fabrika nehádže flintu do žita a ide do boja s ešte väčším odhodlaním ako doteraz. V roku 2016 opäť nastúpia s vlastným továrenským tímom.

„Renault mal dve možnosti: vrátiť sa a ísť do toho na 100 percent, alebo to nechať tak. Po detailnej štúdii som sa rozhodol, že Renault sa vráti do súťaže Formula 1 v roku 2016. Finálne detaily dodané akcionármi F1 nám dali motiváciu čeliť tejto výzve. Našou ambíciou je vyhrať, aj keď to bude trvať istý čas,“ povedal CEO Renaultu, Carlos Ghosn.

Renault sa vracia do F1 s vlastným tímom. Kúpili Lotus F1 a na štart sa v sezóne 2016 postavia ako továrenský tím.

Automobilka pôsobila v posledných rokoch ako dodávateľ pohonných jednotiek, no investícia sa nevrátila v takej podobe, ako by si želali. Navyše mala dopad aj na imidž značky. Vedenie sa na Formulu 1 pozrelo a zistilo, že v dobách, keď jazdili ako továrenský tím, mala fabrika z F1 väčší úžitok. Veď v rokoch 2005 a 2006 vyhrali majstrovské tituly a Renaulty, ktoré produkovala divízia R.S., udávali smer medzi hothatchmi. Rozhodnutie bolo jasné, vrátiť sa s vlastnou stajňou.

Najjednoduchším spôsobom, ako si vytvoriť vlastný tím v F1, je akvizícia niektorého z existujúcich tímov. Renault si vybral Lotus F1, s ktorým v minulosti spolupracovali a pôsobil ako najlepší partner. Kontrakt s Lotusom už podpísali a momentálne dolaďujú posledné detaily. Renault si od spolupráce veľa sľubuje aj keď vie, že výsledky neprídu hneď a budú si vyžadovať množstvo tvrdej práce.

Pôsobenie v F1 nie je len o prezentácii značky. Automobilka chce svojou účasťou posúvať vývoj stále ďalej a využívať technológie z motoršportu aj v produkčných športových autách. V F1 sú na vzostupe hybridy a Renault vidí budúcnosť svojich elektromobilov a hybridných áut spojený práve s technológiami z Formuly 1. Rovnako aj divízia R.S. bude ťažiť z vývoja pretekárskeho tímu, aby pretavila špičkové technológie z F1 do špičkových áut, ktoré budú určovať trendy.

Zdroj: tlačová správa