Aktualizácia:

Deitailné predstavenie nového Renaultu 5 E-Tech nájdete na tomto mieste.

Návrat Renaultu 5 je dávno známy fakt a pri pohľade na prvé fotky sériového auta vás asi neprekvapí ani jeho dizajn. Ten je jednak reminiscenciou na pôvodnú päťku, novinka ale navyše vyzerá ako koncept z roku 2021, ktorý tomu všetkému predchádzal.

V porovnaní s ním dostal produkčný model konvenčné kľučky dverí namiesto výsuvných, trochu iná je tiež vnútorná štruktúra predných svetiel, logicky sa tu objavili väčšie vonkajšie spätné zrkadlá, konvenčnejšie stredové stĺpiky či menšie kolesá. Proporcie a hromada detailov sú však na chlp rovnaké a do výroby sa dostal dokonca výrazný žltý lak alebo pôvodný tvar kolies.

Niečo podobné sa dá povedať aj o zadných partiách, z ktorých zmizlo podsvietené červené logo s vpísanou päťkou a namiesto neho na veku batožinového priestoru ostala len číslica a pribudol nápis RENAULT. Dodatočne bol ku spodnej hrane zadného okna domontovaný stierač, ale opäť... všetko je známe alebo vyzerá veľmi povedome.

Vďaka kolegom zo stránky Cochespias, ktorí môžu za tento únik obrázkov, máme prvýkrát možnosť pozrieť sa na interiér. Jeho palubnej doske očakávane dominujú displeje, stredová dotyková obrazovka ale prekvapivo nie je orientovaná na výšku, ale návrhári ju uložili konvenčnejším spôsobom, teda horizontálne.

V zásade známa technika

Odkazom na pôvodný Renault 5 sú tiež vo farebnej látke čalúnené sedadlá, ktorá bude v tomto prípade nepochybne vyrobená z recyklovaných materiálov, pričom s poťahmi ladí žlté prešívanie použité okrem iného na paneli pred spolujazdcom.

Francúzi už pred časom potvrdili, že malý hatchback dostane trakčnú batériu s kapacitou 52 kilowatthodín, ktorá mu má podľa metodiky WLTP zabezpečiť dojazd 400 kilometrov. Automobilka sa netají tým, že vďaka vyspelému podvozku s nezávislým zavesením zadných kolies má ísť o najzábavnejší malý elektromobil, práve tento detail ale budeme môcť posúdiť, až keď sa zvezieme.

Podobne máme okrem modulárnej platformy CMF-B EV, presnejšie povedané jej prepracovanej verzie AmpR Small, potvrdený aj elektromotor s výkonom 136 koní, takže zajtra – hneď po oficiálnej svetovej premiére – to bude hlavne o overovaní údajov, ktoré sme doteraz mali k dispozícii.

Inak samozrejme čakajte hromadu fotografií, nejaké to video a Renault nepochybne k tomu pridá aj termín štartu na trhu, respektíve možno i ceny, ktoré by mali štartovať okolo hranice 25 tisíc eur.