Ak chce Renault s týmto autom uspieť v boji s podobne veľkým Volkswagenom ID.2, drahší byť asi ani nemôže. Nemecký koncern pri premiére konceptu ID.2all potvrdil, že sériové auto bude stáť „menej ako 25 tisíc“ a v pláne má predstaviť ešte menší batériový model ID.1 za zhruba 20 tisíc eur.

Francúzi v každom prípade budú mať náskok, Renault 5 bude dostupný už v priebehu budúceho roka, zatiaľ čo VW potvrdilo pre „dvojku“ termín uvedenia na trh rok 2026.

Aktuálne Renault testuje sériu deviatich maskovaných testovacích prototypov, ktoré sa síce ukrývajú za fasádou Clia, ich technika je však už skoro sériová a stojí na základoch novej aliančnej platformy CMF-B EV.

Slovíčko nová by v tomto prípade asi malo byť v úvodzovkách, pretože – ako Renault zdôrazňuje – až 70 percent všetkých komponentov šasi bolo prevzatých zo štandardnej platformy CMF-B, ktorú by ste dnes našli ako súčasť modelov Clio a Captur. Automobilka pripomína, že práve vďaka tomuto zdieľaniu dielcov bude výroba Renaultu 5 o 30 percent lacnejšia v porovnaní so Zoe.

Modularita CMF-B EV s pohonom predných kolies dá konštruktérom možnosť navrhovať na rovnakých základoch ďalšie nové elektromobily naprieč celou alianciou (Nissan, Mitsubishi, Dacia i Mobilize) s rôznym rázvorom náprav i rozchodom kolies.

Zaujímavé na platforme je, že podobne ako to má dnes elektrický Megane E-Tech ku klasickému Meganu, aj Renault 5 dostane vyspelejšiu zadnú nápravu s pomocným rámom a viacprvkovým zavesením kolies s dvomi priečnymi a jedným pozdĺžnym ramenom, zatiaľ čo Clio má len torzne pružnú priečku.

Renault hovorí, že „päťka“ bude etalónom jazdných vlastností vo svojej triede, pričom s ovládateľnosťou pomôže tiež veľmi nízke ťažisko vďaka batériám uloženým pod podlahou.

Keď už hovoríme o akumulátoroch, auto bude využívať 400-voltovú architektúru a elektromotor má byť o 20 kg ľahší v porovnaní s jednotkou použitou v Renaulte Zoe. O ďalších 15 kg majú byť ľahšie i samotné články, tentoraz uložené len v štyroch namiesto doteraz používaných dvanástich moduloch. Kapacitu Francúzi taja, hovoria ale, že nová baterka zaberie menej miesta a poskytne viac kWh.

zdroj: Renault