Niektoré bezpečnostné systémy možno zbytočne len otravujú, iné reálne zachraňujú životy.

Niektoré bezpečnostné systémy možno zbytočne len otravujú, iné reálne zachraňujú životy.

EuroFOT (European Field Operational Test) je rozsiahli výskum, ktorého súčasťou sú automobilky skupín VW, Ford, MAN, Volvo a Fiat. V rámci tohto výskumu jazdilo po európskych cestách okrem iného aj 1300 osobných áut. Cieľ bol jasný. Testovať nové bezpečnostné technológie. Volvo v tejto skúške obstálo dobre. Presne preto neodolali a posunuli nám túto informáciu.

Ako to teda bolo? Volvo malo v projekte 100 vozidiel V70, CX70 a 263 vodičov, ktorých pohyb bol 18 mesiacov zaznamenávaný armádou kamier a snímačov. Výsledky analýz hovoria o tom, že adaptívny tempomat spolu so systémom varovania pred čelnou zrážkou znižujú na diaľnici riziko nárazu do vpredu jazdiaceho vozidla o 42%.

Volvo chce naplniť svoj ambiciózny plán. Do roku 2020 vraj nebudú v autách Volvo žiadne zranenia alebo úmrtia. Uvidíme...
Súčasťou prieskumu bolo aj zisťovanie funkčnosti systémom strážiacich mŕtvy uhol. O výsledkoch tejto kategórie Volvo mlčí.

Súčasťou prieskumu bolo aj zisťovanie funkčnosti systémom strážiacich mŕtvy uhol. O výsledkoch tejto kategórie Volvo mlčí.

Vyzerá to tak, že adaptívny tempomat je obľúbeným nástrojom takmer všetkých vodičov. 80% považuje jazdu s týmto systémom za príjemnejšiu a pohodlnejšiu. Pre 94% vodičov tento systém znamená väčšie bezpečie na cestách. V priebehu testovania bol adaptívny tempomat zapnutý počas 51% všetkých najazdených kilometrov. Až 70% vodičov považuje varovanie pred zrážkou za systém, ktorý zvyšuje bezpečnosť.

Jednou z hlavných náplní projektu EuroFOT bolo sledovanie piatich technologických riešení. Konkrétne išlo o adaptívny tempomat, varovanie pred zrážkou, systém na sledovanie slepého uhla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a systém, ktorý stráži vodičovu pozornosť.

„Z analýz vyplýva, že naša popredná orientácia na nové bezpečnostné a podporné technológie prináša výsledky v každodennej premávke. Od spustenia projektu EuroFOT sme predstavili niekoľko nových systémov a navyše sme vycibrili už existujúce technológie. Jedným príkladom je systém rozpoznávania chodcov s automatickým brzdením, ktorý upozorní vodiča a automaticky zabrzdí vozidlo, ak sa na ceste nachádza chodec,“ hovorí Peter Mertens, viceprezident pre výskum a vývoj v spoločnosti Volvo CarCorporation.

Zdroj: tlačová správa

Bezpečnostné systémy strážia aj koncentráciu vodiča. Ak klesne, tak ho vyzvú na prestávku. Je otázne, aký to má prínos.

Bezpečnostné systémy strážia aj koncentráciu vodiča. Ak klesne, tak ho vyzvú na prestávku. Je otázne, aký to má prínos.