Povedzte, nie je to skvelé, čítať správy ako túto o skvelých výsledkoch nášho motoršportového dorastu? Držíme palce Rišo!

„Oproti minuloročnej Formule Renault 2.0 l má monopost Dallara F308 s motorom Toyota oveľa väčší prítlak,“ opisuje tohtoročné „náradie“ mladý Banskobystričan. Štvorvalcový dvojliter produkuje približne 230 k no váži iba 550 kg. V momente, ako od určitej rýchlosti začne fungovať zadné krídlo, vzniká veľký prítlak. Čím rýchlejšie idem, tým väčší prítlak to produkuje a auto lepšie sedí na ceste. Toto však chce ale veľkú odvahu a skúsenosti. Tie Rišo má. Trať v Jereze by mu mohla vyhovovať. Tak trochu aj musí – je to domáci okruh jeho tímu Drivex. Nebude to jednoduchá úloha – v šampionáte jazdí 31 monopostov, v jeho triede 14.

 

„V Jereze sme už absolvovali jedny preteky tzv. zimnej série. Trať je pomerne technická a kľukatá, s dvomi rovinkami. Veľmi sa mi páči a jazdil som tu dobré časy. Vtedy som tu skončil tretí, takže snáď máme potenciál na dobrý výsledok. Ukázať sa v dobrom svetle bude dôležité aj pre náš tím, pre ktorý je Jerez domácou traťou. Polovica sezóny je pomaly za nami a dúfam, že sa mi podarí udržať bodový náskok. Môj najväčší konkurent má auto silné na rýchlych tratiach ako je Monza, technická trať v Jereze by teda mohla viac sedieť nášmu autu, aj môjmu štýlu. Teším sa tam a verím, že sa nám bude dariť,“ hodnotil Richard šance pred odletom do Španielska.

 

Šéf tímu, Miguel Angel De Castro potvrdzuje priaznivé očakávania: „Preteky v Jereze nám delia sezónu na polovicu. Bude dôležité udržať si bodový náskok a ak to bude možné, tak ho aj zvýšiť. Posledné dva týždne, od pretekov na Nürburgringu, sme neustále pracovali na vylepšení auta. Richardova rýchla adaptácia na okruh v Jereze už počas Winter Series a naše doterajšie výsledky, nám dodávajú silný optimistický a sebavedomý prístup aj k týmto pretekom. Víkend v Jereze bude pre nás mimoriadnym podujatím, s dôrazom na to, že sa koná u nás doma - v Španielsku."

 

Ako sa bude dariť a či si udrží, alebo vylepší 14-bodový náskok sa ukáže tento víkend. Jerez je znáy ako tradičný testovací okruh F1 a miesto, kde sa písala história motoršportu. Naposledy v roku 1997, keď Michael Schumacher prišiel v boji o titul, po kontroverznej kolízii so Jacquesom Villeneuvom, o všetky body v šampionáte. Je dobre, že Slováci úspešne bojujú vo svetovej konkurencii aj na poli automobilového športu.

 

Martin Trenkler/RPM