Počnúc júlom je na našom trhu k dispozícií toto, podľa mňa, najkrajšie kombi od japonskej Toyoty za posledných x rokov. Toyota Auris Touring Sports je "skutočne a konečne" zaujímavo tvarované kombi, ktoré ukazuje, ako by malo vyzerať športovo ladené a zároveň praktické auto. Ak si spomeniete na predchodcu, Corollu Combi akejkoľvek generácie, tak sa musíte pousmiať, pretože tieto dve autá delí nie len mnoho rokov vývoja ale najmä priepastný rozdiel uchopenia dizajnu. Kým predposledná Corolla Combi (deviata generácia označená aj ako E12) bola zúfalo škaredé auto (mám rád túto značku, ale toto by ste ma neprinútili si kúpiť!) tak Auris je jej presný opak. Toyota opäť začala vyrábať krásne autá. Takze bravó a palec hore za odvážny a svieži dizajn!

Corolla E12 vs Toyota Auris Touring Sports, ktoré sa vám viac páči? Ok, to bol vtip...

Toyota Auris Touring Sports si vo veľmi nabitom segmente C (nižšia stredná trieda) zaknihovala niekoľko prvenstiev: podľa PR správy napríklad najväčším batožinovým priestorom vo svojom segmente: 1658 litrov. Ak sa ale podľa nekonečných akademických debát rozhodneme sem zaradiť napríklad Octaviu III, tak to nebude až taká pravda, nakoľko tá má až 1740 litrov.

 

Ale celkom určite je Auris prvé kombi, ktoré v danom segmente ponúka plnohybridný pohon a ten nás zaujíma zo všetkého najviac, pretože v Aurise sa ukazuje jeho najnovšia evolúcia, ktorá odstraňuje jeden z najväčších nedostatkov tohto systému - priestorovú náročnosť. Áno, batérie vám v starších hybridoch dokázali zabrať pomerne veľkú časť priestoru v aute, avšak tu nás môže doslova šokovať, ako málo miesta hybrid, teda akumulátory, ukrojili. Zaberú presne NULA centimetrov kubických naviac v porovnaní s bežnou verziou... Toyota Hybrid Synergy Drive, vďaka umiestneniu jeho akumulátora pod zadnými sedadlami, dokáže teda poskytnúť rovnako veľký nákladový priestor (dlhý až 2 047 mm) a rovnako objemný batožinový priestor (teda až 1 658 litrov).

Toyota Auris Touring Sports

Toyota taktiež tvrdí, že Auris Touring Sports spravil výrazný krok vpred čo sa týka komfortu na palube. Áno, je to aj donekonečna omieľané "harmonické zladenie materiálov" ale najmä pokrok v oblasti parametrov NVH (hlučnosť, vibrácie, tvrdosť). Tak snáď sa nám to pri testoch potvrdí, i keď už aj spomínaná Corolla posledných dvoch generácií bola veľmi príjemné auto na cestovanie.

 

Zaujímavou je aj informácia, že kombík Auris Touring Sports má špeciálne vystužený rám zadného otvoru karosérie – napríklad prostredníctvom zosilnenia karosérie okolo dverí batožinového priestoru. Vozidlo má vďaka tomu torznú tuhosť porovnateľnú s verziou hatchback. A to aj napriek tomu, že má dlhšiu karosériu a širšie dvere batožinového priestoru.

 

Jazdné vlastnosti budú taktiež téma na debatu, nakoľko modely s 1,33-litrovým zážihovým a 1,4-litrovým vznetovým motorom majú zadnú nápravu s torznou tyčou, kým modely s 1,6-litrovým zážihovým motorom, 2,0-litrovým vznetovým motorom alebo plnohybridným pohonom majú vzadu nápravu s dvomi priečnymi ramenami.

Interiér nového kombíku Toyota Auris Touring Sports

Motorová paleta bude "tak akurát" pre európskeho zákazníka, nakoľko obsahuje niečo z každej z troch skupín: hybrid, diesel a benzín.

 

Hybrid: Zážihový motor VVT-i s objemom 1,8 litra spolu s elektromotorom – ktoré systém HSD dokáže zapájať jednotlivo aj v kombinácii – poskytujú maximálny výkon 136 k, resp. 100 kW, vďaka čomu je Auris Hybrid Touring Sports schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h.

 

Diesel: Tu nájdeme dva motory s objemom 1,4 a 2,0 litra. Motor D-4D so zdvihovým objemom 1,4 litra dokáže v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vyvinúť výkon 66 kW/ 90 k a maximálny krútiaci moment 205 Nm už od 1 800 do 2 800 ot./min.

Dvojlitrový turbodiesel D-4D s výkonom 91 kW/124 k, ktorý je k dispozícii v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a teraz štandardne aj so systémom Stop & Start, prešiel rozsiahlymi úpravami, ako napríklad nové variabilné turbodúchadlo či použitím živicového krytu hlavy valcov, držiaka chladiča oleja a vodného potrubia čim sa znížila hmotnosť motora o 3 kg

 

Benzín: V ponuke sa nachádza klasika v podobe 1,33-litrového Dual VVT-i a 1,6-litrového Valvematic (ten okrem variabilného časovania obsahuje navyše riadenie zdvihu a času otvorenia nasávacích ventilov). Zážihový motor s objemom 1,33 litra, využíva technológiu inteligentného duálneho variabilného časovania ventilov (VVT-i) v kombinácii s vysokým kompresným pomerom 11,5 : 1, vďaka čomu dosahuje vysokú tepelnú účinnosť. Dokáže vyvinúť výkon 73 kW/99 k a maximálny krútiaci moment 128 Nm pri 3 800 ot./min. Priemerná spotreba od 5,6 l/100 km.

Zážihový 1,6-litrový motor Valvematic, dostupný v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou MultiDrive S, vyvinie maximálny výkon 97 kW/132 k a krútiaci moment 160 Nm už pri 4 400 ot./min. V kombinácii s manuálnou prevodovkou dokáže tento motor pracovať s kombinovanou spotrebou 6,1 l/100 km a v prípade použitia novej prevodovky MultiDrive S spotreba paliva klesne na 6,0 l/100 km. Teda opäť potvrdenie toho, že moderné automaty dokážu byť úspornejšie než manuály.

Cenník Toyota Auris Touring Sports

Ceny Toyota Auris Touring Sports začínajú na našom trhu od 14 490 EUR a končia až na úrovni 22 590 EUR. Samozrejme, stále máte možnosť ďalšej doplnkovej výbavy, aj keď práve teraz pri uvádzaní na trh dáva Toyota zvýhodnené balíky výbav. Takže, môže byť?