Zozadu Swift pripomína svojho väčšieho súrodenca Baleno

Tvarovo Swift vychádza zo súčasnej generácie a nasleduje dizajnové smerovanie značky. Istým prekvapením sú hádam iba kľučky zadných dverí ukryté v C-stĺpikoch. Zadné partie výrazne pripomínajú Suzuki Baleno.

Na japonskom trhu budú k dispozícii tri pohonné jednotky. Prvou je atmosférický radový 4-valec objemu 1,2 litra s výkonom 67 kW (91 k) a maximálnym krútiacim momentom 118 Nm. Motor bude kombinovaný buď s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou alebo s prevodovkou CVT. V ponuke bude aj ako predokolka aj ako štvorkolka.

Druhou možnosťou v ponuke je hybrid, alebo ak chcete takzvaný "mild hybrid". V tejto verzii doplní spomínanú benzínovú 1,2-ku ešte malý elektromotor s výkonom 2,3 kW (3,1 k) a krútiacim momentom 50 Nm. Elektromotor v tomto prípade slúži ako podpora benzínovému motoru a auto nedokáže jazdiť čisto na elektrický pohon. Hybrid má prevodovkou CVT a bude k dispozícii aj s pohonom 4x4.

Poslednou alternatívou pre Japonsko je model s označením RSt, ktorý dostane 1,0 litrový turbom prepĺňaný 4-valec s výkonom 75 kW (102 koní). Turbomotor poskytne krútiaci moment až 150 Nm. Tento model bude k dispozícii výhradne s pohonom predných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Prekvapia skryté kľučky zadných dverí

Nuž, uvidíme, ktoré z týchto verzií sa dostanú aj na náš trh. Podľa skorších správ je však zrejmé, že vrcholom ponuky zostane aj naďalej Swift Sport. Ten sa v ešte stále aktuálnej verzii veľmi vydaril a ponúkol zábavu aj praktické využitie v meste. Navyše korunované výbornou spotrebou. Už teraz však vieme, že nová generácie príde o atmosférický motor objemu 1,6 litra, ktorý nahradí prepĺňaný 4-valec 1,4 BoosterJet, známy aj z Vitary. Vo Swifte Sport byť mal byť vyladený na 103 kW (140 k) a 220 Nm. Na trh však príde až v roku 2018. Swift prinesie okrem nových motorov aj nové bezpečnostné systémy ako adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel, alebo systém, ktorý zmierni následky kolízie.

Zdroj: carscoops