Nie, nejedná sa o autonómne autá, ako by sa možno niekomu na prvý pohľad zdalo. Skôr ide o veľmi pokročilé rozšírenie a zdokonalenie už existujúcich bezpečnostných asistentov. Systém DSRC totiž spočíva v tom, že autá medzi sebou navzájom komunikujú. A nie tak, ako sme videli doteraz, pomocou radaru a kamier, ale pomocou wi-fi siete. Posielajú si medzi sebou údaje o vzájomnej polohe a o tom, čo sa momentálne s autom deje. V reálnej situácii si to môžeme predstaviť asi takto - vy prichádzate do križovatky a máte zelenú. Stisnete plyn ale auto naopak prudko zabrzdí a ostane stáť. Z komunikácie s ostanými autami a ich polohy totiž auto vie, že napravo od vás sa rúti nejaký cestný pirát, ktorý prekročil rýchlosť, vchádza do križovatky kde mu svieti červená farba a nestihne to včas ubrzdiť. Asi takto si môžeme predstaviť to, čo testuje Ministerstvo dopravy a participujúce automobilky Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota a Volkswagen. Rovnako dnešný systém ani na sebelepšom švédskom aute s kamerou v prednej maske nedokáže zistiť, že druhé auto pred vami začalo kriticky brzdiť. Vďaka novému systému by vaše auto o probléme v kolóne pred vami vedelo skôr než vy a ušetrilo by sa tak pár pobúraných plechov, v horšom prípade i zdravie cestujúcich. Samotná myšlienka znie úplne výborne, tak nech to dotiahnu do dokonalosti. Už teraz sa teším.