Mladoboleslavská novinka je v jadre odvodená z Fabie Monte Carlo, odkazuje na 130. výročie založenia automobilky a zároveň je inšpirovaná ostrými súťažnými modelmi.

Pod jej prednou kapotou pracuje preplňovaný benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2 s výkonom zvýšeným zo 150 na 180 koní pri 5750 až 6000 ot. Naopak maximálny krútiaci moment sa nezmenil, iný je len jeho priebeh – 250 newtonmetrov je dostupný od 1500 do 4000 otáčok za minútu, zatiaľ čo u sériového prevedenia končí horná hranica o 500 ot./min. skôr.

Nie je to len softwarová úprava

Presný zoznam úprav automobilka nepredstavila, ale spomína, že konštruktéri upravili nasávanie, tlmič vibrácií i vahadlá ventilových rozvodov, aby zvládali zvýšené zaťaženie.

V súvislosti s tým by sme mali dodať, že španielske zastúpenie Škody vlani predstavilo verziu Rally2 s ešte lepšími parametrami. Výkonom 190 koní a krútiacim momentom 290 Nm, ale produkcia bola obmedzená na 100 kusov a autá boli dostupné výlučne v Španielsku. Ale späť k novej „sto tridsiatke“.

Dynamika na úrovni poslednej Fabie RS

K vyladenému motoru je pripojená sériová 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG, ktorá má posunuté body radenia, medziplyny v režime Sport a podľa Škody dokáže auto vďaka tomu opätovne rýchlejšie akcelerovať.

V praxi to znamená, že Fabia 130 zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy, teda o štyri desatiny rýchlejšie ako bežný model so štandardným motorom. Mimochodom, je to len o 0,1 sekundy horší čas, ako mala posledná Fabia RS (druhej generácie) s motorom 1.4 TSI s turbom a kompresorom.

Najrýchlejšia sériová Fabia

Lepšie hodnoty namerala automobilka aj v prípade pružného zrýchlenia – zo 60 na 100 km/h za 3,8 sekundy (oproti 4,1 s) a z 80 na 120 km/h, ktoré trvá 4,8 sekundy (oproti 5,3 s). Maximálka? 228 km/h, takže máte pred sebou historicky najrýchlejšiu sériovú Fabiu. Spomínaná druhá generácia RS mala oficiálne 224 km/h.

Kvôli lepšej dynamike Škoda vyvinula pre Fabiu 130 športový podvozok znížený o 15 milimetrov, ktorý je kombinovaný s 18-palcovými hliníkovými kolesami. Automobilka upozorňuje tiež na upravené riadenie s „presnejšou spätnou väzbou a okamžitou odozvou,“ aj keď neuvádza, čo presne jej zamestnanci zmenili.

Špeciálna edícia dostala dvojstupňový systém kontroly dynamiky, takže vám dovolí vypnúť protipreklz (ASR) a stabilizačný program prepnúť do benevolentnejšieho režimu ESC Sport.

Nová Fabia 130 bude dostupná v štyroch farbách – bielej, červenej, modrej a čiernej, ktoré doplnia čierne predné i prostredné stĺpiky i strecha. Exteriér je doplnený čiernym predným spojlerom, zadným krídlom predlžujúcim strechu a zadný difúzor.

V základe vybavená nadštandardne

Diódové svetlá majú čierne lemovanie a auto je od iných súrodencov odlišné okrem iného aj emblémami na predných blatníkoch s nápisom Edice 130. V interiéri majitelia získajú športové sedadlá, trojramenný volant, pedále s nerezovými krytmi, prahové lišty z čierneho eloxovaného hliníka a strieborné dekoratívne prvky na palubnej doske či na dverách.

V sériovej výbave je 10-palcový digitálny prístrojový panel, 9-palcová dotyková obrazovka infotainmentu s navigáciou a niekoľko ďalších drobností. Dodávky zákazníkom Škoda rozbehne ešte koncom tohto roka, ceny však zatiaľ k dispozícii nemáme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Škoda