Primárne to má byť elektromobil postavený na novej koncernovej modulárnej platforme SSP. Asi je teraz jedno, či dostane meno Octavia, Superb alebo úplne nový názov, podstatné je, že batérie s elektromotorom nemusia byť jedinou alternatívou.

Firma doteraz neposkytla žiadne technické detaily, dnes odhalený koncept Cupra Tindaya však potvrdzuje, že SSP je dostatočne flexibilná na to, aby mohol byť do systémov zaradený spaľovací motor! V tomto prípade notoricky známy preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI.

Škoda mala elektrické kombi hotové pred 3 rokmi!

Zaujímavé je, že Škoda postavila prvé elektrické kombi už pre troma rokmi (!), tento automobil však využíval starú platformu MEB, takže projekt bol nakoniec zrušený.

Šéf českej značky Klaus Zellmer priznáva, že to bolo kvôli obmedzeniam tejto techniky. „Pri cestách na dlhé vzdialenosti potrebujete v aute autonómne riadenie, bude jednoduchšie realizovať ich s novou platformou.“

Plug-in hybrid ako schodný kompromis

Na otázku kolegov z britského týždenníka Autocar smerujúcej k ďalším možným typom pohonu pre sériový Vision O Zellmer poznamenal, že „prechod na elektrickú mobilitu nedosiahol požadovanú rýchlosť“. Čím šéf Škody (preložené do zrozumiteľnejšej reči) skrátka priznal, že sa elektromobily nepredávajú tak dobre, ako dúfali. Aj preto dodal: „Sledujeme rôzne pohonné jednotky, predovšetkým plug-in hybridy.“

Otvorene o spaľovacích motoroch montovaných do elektromobilov s generátorom Zellmer hovoriť nechcel, ale v jeho náznakoch sa dá čítať medzi riadkami. „Dajte nám trochu času, aby sme na tieto otázky mohli odpovedať. S ďalšou platformou si chceme nechať otvorené všetky možnosti.“

Pluralita je cesta

Generálny riaditeľ českej značky upozorňuje, že momentálne platí koniec spaľovacích motorov od roku 2035, „ale naučili sme sa, že musíme udržovať všetky cesty a robiť to, čo chcú naši zákazníci. Prvým pravidlom podnikania je, že ak vyrábate to, čo chcú vaši klienti, budete úspešní.“

Ak zvážime, že väčšina zákazníkov chce stále klasicky poháňané autá, Škoda má len dve možnosti. Buď vyrábať elektromobily súbežne so starnúcimi modelmi so spaľovacími agregátmi a riskovať, že zostarnú príliš a batériové autá odoženú zvyšok ľudí k iným značkám, alebo to skúsiť inak. Urobiť ústupok v podobe elektromobilov s doplnkovým spaľovacím motorom, aby prilákala aj tých nerozhodných.

zdroj: Škoda, Autocar