Nami testovaný Jaguar XE 180d mal pod kapotou najslabšiu motorizáciu v ponuke. To znamená 2,0-litrový naftový 4-valec s výkonom 132 kW (180 k) a krútiacim momentom 430 Nm. Že XE 180d nie je žiadny športovec, dokazuje aj hodnota zrýchlenia z 0-100 km/h, ktorá je 8,4 s, pričom maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 222 km/h. Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, cez ktorú sa prenáša krútiaci moment na všetky kolesá. Jaguar XE nedisponuje žiadnymi vysokými číslami a rovnako je to aj v prípade spotreby. Tá v našom teste na spotrebu dosiahla veľmi príjemnú kombinovanú hodnotu 5,1 l/100 km. 

Ako som už spomenul, Jaguaru XE nechýba ani pohon všetkých kolies AWD, ktorý využíva medzinápravovú spojku. Za bežných jazdných podmienok ide 90 % krútiaceho momentu na zadné kolesá. Ak však systém zaznamená nedostatok priľnavosti, pošle viac hnacej sily aj na predné kolesá. Elektronika zároveň neustále hľadá optimálnu rovnováhu medzi trakciou a výkonom. Pohon všetkých kolies tiež disponuje systémom IDD (Inteligent Driveline Dynamics), ktorý je prediktívny a pohon 4x4 nezasahuje len v prípade poklesu trakcie, ale systém neustále prepočítava a monitoruje jazdnú situáciu a zasiahne ešte predtým než k samotnému poklesu priľnavosti dôjde. Auto má zároveň veľmi dobrý podvozok a skvelé riadenie, ktoré si kolega Vašo pri klasickom teste nevedel vynachváliť. 

6/6 hviezdičiek 

Jaguar XE 4x4 test zvládlo na plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 25,84 sekundy. Zisk plného počtu hviezdičiek je skvelý výsledok, no reakčný čas už patrí skôr k tým pomalším. Auto sa najviac natrápilo pri skúškach s trakciou na jednom kolese prednej/zadnej nápravy. Celkovo tak XE príliš nezažiarilo, no rozhodne si nespravilo hanbu. Zisk všetkých hviezd totiž vôbec nie je automatický. Daný 4x4 test bol navyše uskutočnený ešte na našich starých valcoch, takže ak by vás zaujímal približný výkon na nových valcoch, od celkového času odrátajte cca 2 - 3,5 s.