Nový Highlander je možné dostať len ako hybrid. Auto tak kombinuje 2,5-litrový benzínový 4-valec s elektromotorom. Celkový výkon hybridnej sústavy tak dosahuje 182 kW, teda 248 koní. Hnacia sila putuje na všetky štyri kolesá prostredníctvom elektronicky riadenej prevodovky s plynule meniteľným prevodom e-CVT a auto zrýchli na 100 km/h za 8,3 sekundy s maximálnou rýchlosťou 180 km/h. 

Highlander však rozhodne nie je auto stavané na maximálne zrýchlenie v priamke. Hlavnou doménou tohto SUV je aj jazda v teréne a na nespevnených povrchoch. Nechýba teda pohon všetkých kolies so systémom AWD-i. Avšak, nejde o stály pohon 4x4. Primárne je totiž poháňaná predná náprava a pohon zadných kolies sa automaticky pripája až v prípade potreby. Systém dokáže tiež efektívne bojovať proti nedotáčavosti auta a to práve pripojením prídavného zadného elektromotora, ktorý pracuje nezávisle od hlavného spaľovacieho motora (medzi prednou a zadnou nápravou totiž nie je žiadne mechanické spojenie). V prípade detekovania nedotáčavosti teda systém pošle na zadné kolesá dodatočnú hnaciu silu a taktiež obmedzuje preklz predných kolies. Pohon všetkých kolies tiež pomáha autu pri podmienkach s nízkou priľnavosťou (ľad alebo sneh) alebo aj pri rozbiehaní vozidla.

6/6 hviezdičiek

Toyota Highlander Hybrid 4x4 test zvládla na výbornú. Za pokorenie všetkých testov získala plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 10,26 sekúnd. Aj keď daný čas nepatrí k tým najhviezdnejším, ide o skvelý výsledok. Je nutné tiež dodať, že Highlander nemal problém so žiadnym testom. Najdlhšie mu trvala skúška s trakciou na jednom kolese prednej nápravy, no nakoľko ho zvládol za 2,62 s nemôžeme ani zďaleka hovoriť o nejakom trápení. Novému Higlanderu tak rozhodne patrí pochvala.