Test Jaguar XF AJ i4 2,2 Diesel

Všetky namotávky, vzletné úvody o kráse, renomé, historickej hodnote a jedinečnosti Jaguaru nabok. Tu treba začať inak! Modernizovaný Jaguar XF hlavne vďaka svetlám vpredu a vzadu opeknel a opravil polovicu našich výčitiek z testu Jaguar XF 3,0 V6 D. To je na dobrú modernizáciu akurát. Pecka je však, ako málo zaň pýtajú. Základná verzia už stojí len 39 800 €. Páni, to je už fakt niečo! Najpánskejšia limuzína vyššej strednej triedy za menej ako 40 tísíc €uropeňazí.

Ak ste už videli video, mám pre vás len niekoľko doplňujúcich info, ktoré ho doplnia a podčiarknú. Množstvo mojich výčitiek pre tento model dovažuje dvojnásobný počet plusov, ktoré mu prináležia. Odporúčam preto podrobnejšie preštudovať našu klasickú rubriku PLUSY a MÍNUSY na konci testu.

Teraz sa trošku povenujem veciam, ktoré sa do takmer 10. minútového videa nedostali, alebo tam sú, no možno vašej pozornosti pri prvom jeho pozretí uniknú. Neustále sa mi na prsty derie nutkanie písať a spochybniť vhodnosť použitia 4 valcového vznetového motora v tak krásnom a elegantnom aute. Proti mojim pocitom však stoja silé argumenty.

Jaguar XF je sktutočne nádherný kusisko auta.

Jaguar XF je sktutočne nádherný kusisko auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov
Ja viem, že ostatných 10. rokov je to módny trend, kombinovať klasické autá bielo-čiernou kombináciou. V jednoduchosti je krása a Jaguaru to v nej fakt sekne. Celý týždeň som XF pre eleganciu volal biela labuť.

BMW už dve generácie veľmi úspešne ponúka model 520d (ten aktuálny typ F10 je mimoriadne obľúbený). Mercedes ani Audi tiež nezaostávajú a majú v tejto "ľudovej" konfigurácii svojich zástupcov. Ich hrubé cenové porovnanie nájdete tiež na konci testu v plusoch a mínusoch. Ale vo vyššej strednej triede, teda v segmente E to nekončí. Mercedes-Benz totiž minulý rok uviedol vznetový radový 4-valec vo svojom najväčšom typ triede S, teda v ešte vyššom segmente F. Tieto argumenty ma už definitívne odzbrojujú... Stále si však myslím, že rapotanie a drnčanie 4-valcového dízla sa k elegancii áut tejto úrovne nehodí.

Pod kapotou je moderný 2,2 litrový prepĺňaný radový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a 450 Nm.

Pod kapotou je moderný 2,2 litrový prepĺňaný radový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) a 450 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Je tu však väčší problém. Jaguar tvrdí, že model XF i4D dokáže v priemer jazdiť len za 5,4 litra na stovku. Ani vo vašich najkrajších snoch priatelia! Na našej testovacej trati sme to podľa palubáku zvládli až za 6,8 l. Nerozumejte mi zle, stále skvelá cifra na tak veľké a ťažké auto. Priemer počas týždňového testu však dosiahol až 7,2 l nafty na sto km. A to sme už blízko hodnôt, ktoré reálne majú aj vznetové V6 verzie. Iste viete, že ich vyrábajú niekoľko výkonových verzií, ta najslabšia v našom minuloročnom teste dokázala s podstatne väčšou kultúrou chodu jazdiť za cca 8 l.