Volkswagen nepriamo naznačuje, že identita všetkých jeho súčasných elektromobilov, vrátane športových verzií, nebol najlepší nápad. Nemecká automobilka sa preto vráti k tradičným menám i označeniam, čo znamená, že napríklad súčasný VW ID.3 GTX nedostane priameho nástupcu.

Namiesto tohto auta koncern vyvíja deviatu generáciu elektrického Golfu, ktorá dorazí v známych vrcholných prevedeniach GTI a R.

Najskôr dorazí malé GTI na baterky

Ešte o čosi skôr počítajte s príchodom menšieho batériového GTI, vyvinutého na základoch konceptu ID.2all z roku 2023, respektíve ostrého variantu ID.GTI odhaleného na jeseň toho istého roka.

Generálny riaditeľ Volkswagenu, Thomas Schäfer, prezradil, že práce na vývoji prvých elektrických GTI sú v plnom prúde a sľubuje, že charakterom ostanú verné pôvodným modelom GTI.

Je možné postaviť vzrušujúci elektrický Golf?,“ dáva rečnícku otázku Schäfer a rovno si na ňu aj odpovedá: „Určite! Jazdili sme v niekoľkých prototypoch a sú ohromujúce.“

Schäfer tiež prezradil, že hlavnou prioritou vývojového oddelenia zodpovedného za elektrické GTI je, aby sa ostré hatchbacky novej generácie zjavne odlišovali od štandardných modelov. A dodal, že skúsenosti s testovacími prototypmi naznačujú, že ďalšie GTI bude „monštruózne auto.

Nástupca týchto áut už má byť elektrický. Nie je to príliš veľký risk?

Golf VIII zatiaľ nekončí

Schäfer neprezradil, kedy na trh dorazí finálna verzia ID.2 GTI, ale bežný model by mal byť vonku už začiatkom budúceho roka. Práve v tom čase bude Volkswagen oslavovať 50. výročie predstavenia prvého Golfu GTI, pričom tento detail mu dá príležitosť odhaliť novú generáciu športovej verzie v rámci každoročného festivalu GTI priamo vo Wolfsburgu.

Len pre istotu pripomíname, že súčasný Golf so spaľovacími motormi zďaleka nekončí. VW bude modernizovať ôsmu generáciu minimálne do konca tento dekády, otázkou však je, či bude môcť ukončiť jeho kariéru s predstavením deviateho vydania postaveného na novej modulárnej elektrickej platforme SSP.

Dorazí aj „eRko“ s elektrickým 4Motion

Mimochodom, elektrickým Golfom GTI (ktorý bude mať na rozdiel od súčasného ID.3 GTX prekvapivo pohon predných kolies) to neskončí. Automobilka v krátkom časovom odstupe predstaví tiež batériový Golf R, ktorý bude mať opäť pohon oboch náprav, v tomto prípade pochopiteľne vďaka dvom elektromotorom.