Ceny benzínu aj nafty drasticky zdražia emisné povolenky!
Čo to znamená v praxi?
Slovensko čaká ešte horší scenár ako v Nemecku
EÚ chce tlačiť na ekologickejšie alternatívy
Možné odklady sú neisté
Zhrnutie:
ilustračné foto: depositphotos.com
Čaká nás drastické zdražovanie pohonných látok? Tankovanie už čoskoro nebude lacná záležitosť. Očakáva sa totiž, že cena paliva nad 2 € bude realita nie len pre 100 oktánový, ale aj bežný benzín 95 E10. To je hranica, ktorú motoristi na Slovensku ešte nezažili. Za nárastom cien nestojí trhový vývoj, ale zásadná zmena v európskej emisnej politike – konkrétne zavedenie nového systému obchodovania s emisiami ETS II, ktorý vstúpi do platnosti v roku 2027.
16.05.25 14:20 @realita-V dohladnej dobe ziadne, aj ked viacere z nich su uz celkom fajn...
@realita-Dve hodiny denne na nabíjačke môžu stráviť tí, ktorí sú platení z týchto emisných povoleniek, ktoré vypalník menom EÚ od nás vynúteno dostane. Nenažraní skorumpovaní zelení komunisti. My čo máme auto ako pracovný prostriedok na obživu na to len doplatíme.
16.05.25 14:06 Z tejto organizácie už dlhú dobu nevylieza nič normálne, len nekonečná buzerácia na milión spôsobov vo všetkých oblastiach života. Zase tu máme ďalšie emisné odpustky. Okrem iného sa tieto povolenky týkajú napríklad aj vykurovania. Potom sa asi niet čo cudovať, keď rastie skepsa a nejaký ten hlas padne 'dezolátom'... Plebs dostane trest a pokuty, vyvolený dostane zase nejakú klasickú dotáciu na "pokrokový" elektromobil.
Vyzívať redakciu TS, ktorá len opisuje blízku emisnú budúcnosť, aby išla príkladom a kúpila električky je infantilné. Redakcia TS nieje propagátor elektromobilizmu. Topspídový blázon do nich stále šije že sú benzínový a druhá strana, tiež blbne, lebo redakciu začína obviňovať z podpory električiek.
Prečo nevyzvať tých či za to môžu. Europoslanec Hojsík hlasuje za všetko co2 zelené. Vyzvite jeho aby netabúdal na technickú a namiesto spaľováku kúpil električku. Europoslankyňa Beňová hlasovala za všetky co2 nariadenia. Vyzvite ju. Ani Šimečka nejazdí elektromobilom. V prvom rade sa starajte o to kto z našich politikov jazdí električkou, nie na čom jazdí redakcia.
Vyzvite každého elektropropagátora a každého falošného topspídového elektromobilistu ktorý sa chváli vymyslenom Teslou, nech len netára a naozaj kúpi elektrické auto.
@Jano-NRČuduješ sa? Keď ste spolu s redukciou masírovali malomyseľných že sa nič z toho nedeje/nemá budúcnosť/je podvod/je v plienkach/klesá dopyt, tak samozrejme že sú chudáci vyjavení keď dostanú ochutnávku z reality.....a bude "horšie" ;)
Tá tvoja spleť nedáva zmysel, keďže menovaní nie sú vyňatí z CO2 regulácií. Áno, mali by ísť príkladom, ale to že si ako súkromné auto kúpia elektromobil nám nič neušetrí, skôr by sme sa mali baviť o tom že či na spaľovacie autá idú naše dane.
17.05.25 04:06
@Realita____Teraz vyslovene a vedome klameš( u teba štandard).
Toto je nové opatrenie a neexistuje aktuálna štatistika,ktorá tento fakt stihla započítať.
Treba si počkať pár mesiacov.Ty preto nešermuj s údajmi o predajoch v AT ešte pred týmto opatrením.
Navyše,ten akt.nárast predaja EV 2025 v AT je len výsledkom masívnej dotačnej polititiky zatraktívnenia nákupu EV a teda krivenia trhového prostredia.A toto opatrenie je zatiaľ len prvé,rovnako je len otázka času,keď sa navýšenie bude týkať aj cien poistiek a dialn.poplatkov.
Suma sumarum,keď dôjde ku zrovnoprávneniu ekonom.prostredia.
To tu zatiaľ nemáme ani náhodou.
Predaje EV su naprieč EU v režime štartovacieho marketingu a masívneho ekonom.zvýhodňovania( po slovensky sa to volá,keď vtáčka lapajú...)
Tu je krátky prehľad,čo majiteľov EV v Rakúsku čaká.
A ver,že je otázka času,keď k podobnému kroku budú musieť!!! pristúpiť aj iné krajiny EÚ.Totiž masívny výpadok príjmov z titulu prechodu na el.mobilitu nie je možno rozpočtovo ignorovať.
Tieto procesy sa naštartujú vtedy,keď evidenčne pribudne dostatočne kritické množstvo EV.
https://ultimatewebspeed.com/blog/austria-new-ev-tax
https://www.autotrendy.sk/2025/03/14/elektricka-idylka-je-minulostou-rakusko-zavadza-...
Chváliť sa preto nárastom predaja EV,kt.je výlučne a len dôsledkom dotačnej politiky je klamstvo.
Samozrejme,všetky dotácie raz skončia,aj tieto:
https://ecarstrade.com/blog/tax-benefits-and-incentives-for-electric-vehicles-in-eu?s...
@LomidrevoPred tým ako zase rozoberiem to ako zúfalo zo seba robíš hlupáka zdôrazním že ja som prvý kto o zrušení dotácií pravidelne hovorí(napríklad že predaje z dlhodobého hľadiska rastú napriek ich zrušeniu ;) ) aj sa dožadoval férovejšieho zdanenia podľa váhy/výkonu, čo presne toto je.
Dokonalejšie by bolo keby zohľadnili nájazd, ale chápem že to by bolo zložitejšie... každopádne krok správnym smerom.
No a k tomu vplyvu na predaje - nejedná sa predsa o dotácie ktoré by končili 1.4.(I keď už za apríl máme výsledky a evidentne sa ich bojíš zverejniť*, lebo by si bol za debila aj v takom prípade) ale o poplatky ktoré sa vzťahujú na všetky, aj už predané autá a teda vplyv by to malo mať takmer okamžite keď také niečo bolo ohlásené. A to bolo pred pol rokom** ;) Veď samotný článok ktorý si pridal je už 2 mesiace starý, tak koľko chceš ešte čakať? :D
Čiže teraz vyslovene a vedome robíš zo seba hlupáka. Prečo sa takto ponižuješ?
Odpovede od chatbota:
*"Podľa dostupných informácií sa predaje elektromobilov v Rakúsku v apríli 2025 v porovnaní s aprílom 2024 výrazne zvýšili. Konkrétne:
Nárast predajov: Registrácie nových elektromobilov (BEV) v apríli 2025 vzrástli o 76,1 % oproti aprílu 2024.
Trhový podiel: V apríli 2025 dosiahli elektromobily trhový podiel 22,9 % z celkových registrácií nových vozidiel"
**"Pravidlá o zavedení cestnej dane pre elektrické vozidlá v Rakúsku, ktoré vstúpili do platnosti od 1. apríla 2025, boli oficiálne ohlásené 29. novembra 2024.
Návrh legislatívy bol predložený na schválenie do rakúskeho parlamentu začiatkom decembra 2024, pričom finálne schválenie prebehlo 18. decembra 2024 po rýchlom legislatívnom procese, aby bola daň účinná od apríla 2025."
@LomidrevoNaďalej potvrdzuješ že to z čoho ma obviňuješ si ty sám, keďže tvoje klamstvá-krivé obvinenia ma urážajú aj to že neakceptuješ môj názor... povedomé, však? ;)
2 násobný prázdny výkrik a únik od podstaty hovorí za všetko, takže ako vždy ďakujem za potvrdenie.
Každopádne som rád že som ti dal slamku vďaka ktorej môžeš vycúvať z debaty, lebo mi ťa je ľúto.
Ale asi by nemalo, keďže ťa to evidentne baví a sa rád takto ponižuješ. Skús nejakú dominu, možno sa v tom nájdeš a ešte mi poďakuješ ;)
16.05.25 15:43
Takže predpokladám, že EU pôjde príkladom. Mohli by začať najprv:
1/ Európsky parlament a inštitúcie k tomu podliehajúce sa nebudú každého pol roka sťahovať medzi Bruselom a Štrasburgom, ostane 1 sídlo
2/ EU úradníci nakomplet budú jazdiť len ekologickou dopravou, teda vlakmi (ich slová, že lietadlá a ICE vozidlá sú fuj) a BEV. Ak chcú lietať, len za svoje súkromné peniaze, nič z európskeho rozpočtu.
3/ ak už sa má platiť za emisie pri autách, tak prosím, BEV sú nabíjané zo sietí a každá sieť v každej krajine má svoj energetický mix, takže aj BEV budú platiť CO² daň.
4/zákaz predaja tovarov, pri ktorých výrobe neboli dodržané eko pravidlá ako v EU (to bude krutý budíček)
5/ okamžite odstavenie všetkých tepelných elektrární, je jedno, či plyn, biomasa, uhlie. Treba byť ekologický predsa, ich slová, treba ísť príkladom predsa (áno, viem, čo by sa stalo, keby sa v EU vypli tepelné elektrárne)
@Jano_1987Treba sa vrátiť do základnej školy keď neovládate základné pojmy.
Napríklad že daň z CO2 nemá prečo ovplyvňovať všetky tepelné elektrárne, keďže preukázateľne iba v prípade fosílnych hladina v atmosfére stúpa.
Taktiež na elektrinu už je predsa daň uvalená alebo sa zavádza tiež.
Úradníci predsa nezakazujú autá, ale zdaňujú to čo viac zaťažuje, ale nikto nejde eliminovať individuálnu dopravu, veď trend je taký že je stále dostupnejšia a si ju dovoliť viac ľudí. Dobré ránko Janko
Taktiež vaša pokračujúca neschopnosť(alebo skôr strach) dať do porovnania spotrebu pri presune tých úradníkov so zvyškom spotreby hovorí za všetko.
Podobne úbohý pokus bol s tlačením papierov ktoré v porovnaní s tisíckami ton obyčajných letákov z Lidlu sú zanedbateľné.